SUOMIPOP ON KAUPUNKIFESTIVAALI AIKUISEEN MAKUUN

03.05.2011 / Suomipop-festivaali

HimosLomien ja Radio SuomiPOPin yhteistyössä järjestämä SuomiPOP -kaupunkifestivaali tuo suomalaiset artistisuosikit Jyväskylään jo kolmatta kertaa.

Aikuiseen makuun järjestetty tapahtuma on vakiinnuttanut paikkansa heinäkuisten kesäiltojen kohokohtana. Kaupungin keskustassa, tunnelmallisten kivimuurien suojassa Veturitalleilla lavalle nousevat suomipopin johtotähdet Jenni Vartiaisesta Jukka Poikaan.

Kolmipäiväisessä tapahtumassa vieraili viime vuonna 12 000 kävijää, ja samaa odotetaan myös tänä vuonna.

“Olemme varautuneet tähän vuoteen suuremmalla festivaalialueella ja varmistamalla entistäkin paremmat palvelut festariyleisölle”, kertoo tapahtuman promoottori Hannu Haljala HimosLomilta. “Luonnollisesti esiintyjäkaarti on kuitenkin ensisijainen tunnelmantekijä, ja mielestäni senkin kokoamisessa on onnistuttu, jos mahdollista, jopa viime vuosia paremmin”.

Festivaali alkaa tiukasti torstaina 21.7., kun yleisöä villitsevät suomipopin suuruudet Popeda, Jenni Vartiainen ja Kaija Koo.

Perjantai 22.7. tarjoaa letkeitä rytmejä aina suomalaisesta reggaesta rockiin ja pehmeään poppiin. Tuolloin lavalle nousevat , Happoradio, Jukka Poika & Sound Explosion Band, Stella ja Sir Elwoodin Hiljaiset Värit.

Lauantai 23.7. päättää upean kokonaisuuden tarjoamalla huikean kattauksen niin pitkän linjan tekijöitä kuin nuorempiakin konkareita. Veturitallien viihteestä vastaavat silloin Apulanta, CMX, Paula Koivuniemi, Pariisin Kevät ja Uniklubi.

Festivaalin järjestäjä, Jämsässä sijaitseva HimosLomat on suurin majoitus- ja ohjelmapalveluita Keski-Suomen alueella tarjoava yritys. Valtakunnallisesti HimosLomien Himos Areena on yksi merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä ja esimerkiksi The Voice Juhannus -festivaali lukeutuu Suomen suurimpiin keskikesän tapahtumiin. Kesällä HimosLomat järjestää myös muun muassa Himokselle siirtyvän hiphop-tapahtuman Pipefestin.

SUOMIPOP-FESTIVAALI
to–la 21. –23.7.2011, Veturitallin piha,  Jyväskylä

Radio SuomiPOP -festivaali tulee jälleen Jyväskylän keskustaan entistäkin parempana. Suurempi festarialue, huikea esiintyjäkaarti ja entistäkin paremmat palvelut festariyleisölle.

K-16. Alle 16 v. pääsevät tapahtumaan vanhempien seurassa (K-12).

ESIINTYJÄT
Torstai: Popeda, Jenni Vartiainen, Kaija Koo

Perjantai: Yö, Happoradio, Jukka Poika & Sound Explosion Band, Stella, Sir Elwoodin Hiljaiset Värit

Lauantai: Apulanta, CMX, Paula Koivuniemi, Pariisin Kevät, Uniklubi

LIPUT (ennakko / portti)
3 päivää (to-la) 65 € / 70 €
2 päivää (pe-la) 55 € / 60 €
1 päivä 35 € / 40 €
Lipunmyynti: www.popfestivaali.fi ja Lippupalvelu.

LISÄTIETOA
www.popfestivaali.fi

LISÄTIEDOT MEDIALLE
Timo Isomäki, promoottori 0400 661 412