SUOMIPOP –FESTIVAALI TOI TÄHTIARTISTEJA JA KOTIMAANMATKAILIJOITA JYVÄSKYLÄÄN

21.07.2012 / Suomipop-festivaali

Himos Festival Oy:n ja Radio SuomiPOPin yhteistyössä järjestämä SuomiPOP -kaupunkifestivaali toi laajan joukon suomalaisten artistisuosikkeja Jyväskylään. Tänään päättyvä kaupunkitapahtuma tunnelmallisten kivimuurien suojassa tarjosi hulppean kattauksen suomalaisen rakastamia artistiesityksiä. Kolmipäiväisen tapahtuman kävijämäärä nousi reiluun 12 000.

Heinäkuinen viikonvaihde Jyväskylän ytimessä sijaitsevalla viihtyisällä Veturitallilla vetosi varsinkin aikuiseen festivaaliyleisöön. Jo neljättä kertaa järjestettävillä SuomiPOP -kaupunkifestivaaleilla nähtiin muun muassa Chisu, Haloo Helsinki!, PMMP, Vesku Jokinen & Sundin pojat, Herra Ylppö & Ihmiset, Kaija Koo, Lauri Tähkä ja Popeda. Festivaalin päätöspäivänä lauantaina viihdyttivät Eppu Normaali, Happoradio, Jukka Poika, Yö sekä 10 vuoden keikkatauolta palannut Kauko Röyhkä & Narttu.

"Torstain sateista huolimatta tunnelma festivaalilla on ollut erinomainen ja tänään päätöspäivänä tapahtuman liput myytiin loppuun. Erityisen mukava oli huomata, että kotimaan matkailijat ovat  suunnanneet tänä vuonna SuomiPop –tapahtumaan ja samalla tutustuneet Jyväskylän muuhun matkailutarjontaan”, kommentoi tuottaja Hannu Haljala HimosLomat Oy:stä.

HimosLomat  tuottamat tapahtumat hemmottelevat musiikinystäviä laidasta laitaan

SuomiPop –festivaalin järjestäjä, Jämsässä sijaitseva HimosLomat on suurin majoitus- ja ohjelmapalveluita Keski-Suomen alueella tarjoava yritys. HimosLomien Himos Areena on yksi Suomen merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä ympärivuotisesti. Himoksella juhlitaan vuosittain myös maamme merkittävintä juhannustapahtumaa, The Voice Juhannus -festivaalia. Iskelmä festivaali on mittavan kokoluokan tapahtuma aikuiselle kohderyhmälle. Myös Himokselle siirtynyt hiphop-kansan Pipe Fest on ylittänyt odotukset reilusti.

Jo yli 40 prosenttia HimosLomien liikevaihdosta tulee kesäsesongista. Lisäykset palvelutarjontaan, kuten tuleva täysmittainen golfkenttä, vahvistavat kesäkauden tarjontaa entisestään.

Himoksen suosio suurten musiikkitapahtumien näyttämönä selittyy muun muassa paikan hyvällä maineella, onnistuneilla artistivalinnoilla, majoitusmahdollisuuksien runsaudella ja luonnonkauniilla alueella. Merkittävää on myös Himoksen keskeinen sijainti. Himos sijaitsee lähellä Etelä-Suomen isoja kaupunkeja ja sinne on hyvät kulkuyhteydet muun muassa Jyväskylästä, Tampereelta ja Lahdesta.

www.popfestivaali.fi
Tuottaja Hannu Haljala, puh. 0400 640 610, hannu.haljala@himoslomat.fi
Promoottori Timo Isomäki, puh. 0400 661 412, timo.isomaki@promoter.fi
Tapahtumalogot ja kuvat: www.himoslomat.fi/press/himoslomien-mediasivut.html