PIPEFEST KASVATTI JÄLLEEN KÄVIJÄMÄÄRÄÄNSÄ

28.07.2012 / Pipefest

Viikonloppuna Suomen ensimmäinen hiphop-festivaali Pipefest vietti kahdettatoista tapahtumavuottaan ja keräsi Jämsän Himokselle uuden ennätysyleisön. Yhteensä 23.000 festivaalivierasta juhli aurinkoisissa tunnelmissa kolmipäiväisellä festivaalilla 26.-28.7.

Tapahtuman päätähtenä esiintynyt yhdysvaltalainen B.o.B yhtyeineen tarjosi perjantaina runsaalle yleisölle vauhdikkaan lavashow’n ja kehui keikan jälkeen myös yleisön energiatasoa. ”Asteikolla yhdestä kymppiin keikka oli sata. Euroopassa yleisö on aina innoissaan, energinen ja mukana koko show’n”, hän kertoo tyytyväisenä.

Festivaalin ulkomaalaisiin tähtiin kuuluivat myös Looptroop Rockers sekä Adam Tensta Ruotsista. Tapahtumayleisöä viihdytti yhteensä noin 60 kotimaista rap-kokoonpanoa. Himoksen alueella järjestettiin myös avoimia breakdance-jameja ja graffiti-työpajoja, joihin yleisö sai vapaasti osallistua ja samalla tutustua hiphop-kulttuurin eri muotoihin.

Tänä vuonna Pipefesteille asetettiin ensimmäistä kertaa ikäraja K16, joka rauhoitti festivaalitunnelmaa ja nosti tapahtuman ikäjakaumaa. Tapahtumaan osallistujista 18-prosenttia oli alle 18-vuotiaita.

”Ikärajan nostaminen on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi ja vaikuttanut positiivisesti kävijämäärään, joka kasvoi jälleen. Festivaali on tehnyt tiivistä yhteistyötä poliisin kanssa ja mm. omien juomien nauttimista festivaalialueen ulkopuolella on valvottu tehostetusti. Festivaalikansa on kokonaisuudessaan juhlinut rauhallisesti”, Pipefestin
tuottaja Hannu Haljala sanoo.

Promoottori Timo Isomäki, puh. 0400 661 412, timo.isomaki@promoter.fi
Tuottaja Hannu Haljala, puh. 0400 640610, hannu.haljala@himoslomat.fi
Toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju, puh. 040 834 6700, tiina.mantyharju@himoslomat.fi

Tapahtumalogot ja kuvat:
www.himoslomat.fi/press/himoslomien-mediasivut.html
<http://www.himoslomat.fi/press/himoslomien-mediasivut.html>;

www.pipefest.fi

Vuonna 1989 perustettu HimosLomat on alueensa suurin majoitus-, ravintola- , ohjelma- ja kiinteistöhuoltopalveluita tarjoava yritys. Jämsässä sijaitsevan ympärivuotisen vapaa-ajankeskuksen mökeissä, huviloissa ja hotellissa on yhteensä lähes 3000 vuodepaikkaa. HimosLomien Himos Areena on yksi valtakunnallisesti merkittävimmistä
viihdetapahtumien näyttämöistä. Himos Festival Oy:n järjestämät kesäfestivaalit kuuluvat Suomen suurimpiin. Lumettoman kauden osuus HimosLomien liikevaihdosta on 40 %. Alueen keskiöön nouseva golfkenttä valmistuu kesällä 2013. HimosLomat -konsernin liikevaihto oli edellisenä tilikautena noin 15 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 72 paikallista
työntekijää ympärivuotisesti. www.himoslomat.fi