NOSTALGIABUUMI SIIVITTI ISKELMÄ FESTIVAALIN KÄVIJÄENNÄTYKSEENSÄ

03.07.2011 / Iskelmä Festivaali

Nyt kolmatta kertaa järjestetty Iskelmä Himos festivaali yltää kirkkaasti kävijäennätykseensä. HimosLomat Oy:n järjestämän Iskelmä Himoksen tunnelmasta nautti 26 000 kävijää helteen ryydittämässä kesäsäässä. Lavalla nähtiin yli 30 valovoimaista kärkiartistia. Vuoden 2011 Iskelmä Artisti –kilpailun finaalissa voiton vei Holger Nelin Vaasasta.

Kolmipäiväinen festivaali tarjosi iskelmäyleisölle upean kattauksen toinen toistaan suositumpia artisteja. Lavalle nousivat muun muassa Jenni Vartiainen, Hanna Pakarinen, Sir Elwood, Suvi Teräsniska ja Anna Puu sekä ikisuosikit Paula Koivuniemi, , Markku Aro, Kaija Koo, Dingo, Mamba ja Popeda.

Iskelmä festivaalilla vieraili 17 000 kävijää vuonna 2009, ja seuraavana vuonna festarivieraiden määrä oli jo 23 000. Näillä näkymin 26 000 kävijän määrä kertoo, että tapahtumalle on todellista tilausta. Festivaali on kasvanut viime vuodesta lähes 20 prosenttia.

”Yleisömme koostuu eri ikäisistä musiikin kuulijoista, joten on tärkeää huomioida heidän artistitoiveitaan ja tarjota monipuolinen festivaalikokonaisuus. Tänä vuonna yleisölle oli tarjolla myös monipuolista oheisohjelmaa, kuten suuren suosion saanut, jenkki- ja lattaritanssien saloihin opastanut tanssileiri.”, kertoo toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju HimosLomat Oy:stä.

Iskelmä Artisti 2011 -kilpailun voittajaksi Holger Nelin

Iskelmä Himos -tapahtumaan huipentuva Iskelmä Artisti -kilpailu on myös ottanut paikkansa lupaavien laulajien kisafoorumina. Jo kolmatta kertaa järjestetty Vuoden Iskelmä Artisti -kilpailu käytiin tapahtumassa perjantaina. Kilpailun voitti Holger Nelin Vaasasta. Voittaja saa palkinnoksi levytys- ja keikkamyyntisopimuksen Warner Music Finlandin kanssa.

Finaalissa voitosta kilpailivat lisäksi Antti Matikainen (Järvenpää), Mika Mäkkeli (Nurmes), Hanna Seppälä (Tampere), Karoliina Viita (Pori) sekä Sanna Säntti (Ikaalinen).

Himos on yksi Suomen merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä

Jämsässä sijaitseva HimosLomat on alueensa suurin majoitus- ja ohjelmapalveluita tarjoava yritys. Valtakunnallisesti HimosLomien Himos Areena on yksi merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä. Esimerkiksi The Voice Juhannus -festivaali on yksi Suomen suurimmista keskikesän tapahtumista. Tänä vuonna maamme merkittävimmässä juhannustapahtumassa juhli kolmen päivän aikana yhteensä 40 000 festivaalivierasta. Tänä kesänä HimosLomat järjestää myös muun muassa hiphop-kansan Pipefestin.

Himoksen suosio suurten musiikkitapahtumien näyttämönä selittyy paikan hyvällä maineella, onnistuneilla artistivalinnoilla, majoitusmahdollisuuksien runsaudella ja luonnonkauniilla alueella. Merkittävää on myös Himoksen keskeinen sijainti. Himos sijaitsee lähellä Etelä-Suomen isoja kaupunkeja ja sinne on nopea ja hyvä kulkuyhteys muun muassa Jyväskylästä, Tampereelta ja Lahdesta.

Ensi vuonna Iskelmä festivaali järjestetään 28.-30.06.2012

Tiina Mäntyharju,
puh. 040 834 6700,
tiina.mantyharju@himoslomat.fi