ISKELMÄ FESTIVAALIN MITTAVA OHJELMA ON JULKISTETTU

01.03.2012 / Iskelmä Festivaali

Iskelmä festivaalin ohjelma on julkistettu ja lippujen ennakkomyynti alkanut. Kesäkuun lopussa
28.–30.6. jo neljättä kertaa järjestettävä festivaali marssittaa kolmelle lavalle yli 30 artistia aina nuoren polven muusikoista iskelmätaivaan kestosuosikeihin. Yhdistävänä tekijänä kaikille mukana oleville viihdetaiteilijoille on se, että he ovat lunastaneet kiistattoman paikkansa suomalaisten tarinoiden kertojina.

Himokselle kokoontuu kesä-heinäkuun vaihteessa mittava joukko suomalaista karismaa. Mukana Iskelmä festivaalin tähtikaartissa ovat muun muassa Emma-Gaalan palkintopöydän puhdistanut Chisu sekä niin ikään Emma-Gaalassa loistanut, Vuoden miessolisti- ja Vuoden iskelmäalbumi 2011 -pystit pokannut Tuure Kilpeläinen.

Tähtisadetta tarjoilevat myös manserockin kuninkaat Eppu Normaali ja Popeda, upeat lavakukot Neljä Ruusua ja Lauri Tähkä sekä naislaulajien kerma Kaija Koo, Laura Voutilainen, Paula Koivuniemi ja Suvi Teräsniska.

Karismaattisia tarinankertojia edustavat festivaaleilla lisäksi Mikko Pohjola, Ressu & Jussi, Juha Tapio, Eini, Taikakuu, Myrskytuuli, Kake Randelin, Matti ja Teppo, Yö, Menneisyyden Vangit ja Arttu Wiskari. Kokonaisuus täydentyy tanssilavojen suursuosikeilla. Heistä lavalle nousevat muun muassa Eija Kantola, Markku Aro, Yölintu, Pekkaniskan Pojat, Syke, Sinitaivas ja Hurma.

Festivaalin erikoisuutena nähdään tuttuja iskelmiä sikermänä esittävä kokoonpano "Pojat 2012”, jossa ovat mukana Markku Aro, Mikko Siltala, Antti Ketonen ja Jukka Hallikainen. Laura Voutilaisen, Miina Mikkosen ja Caprin ”Ladies’ Night” tarjoilee puolestaan säkenöivää naisenergiaa upeilta naisilta upeille naisille.

Iskelmä festivaali on kasvattanut suosiotaan tasaisesti. Räväkästi 17 000 kävijällä vuonna 2009 aloittanut tapahtuma on kasvanut ja kehittynyt vuosi vuodelta. Vuonna 2011 tapahtuma tavoitti jo 26 000 kävijää. Iskelmä festivaali palkittiin tammikuussa myös RadioAwards-gaalassa vuoden parhaana radiotapahtumana. Gaala palkitsi vuoden 2011 parhaat artistit ja promoottorit sekä radiomyynnin, ohjelmatekijöiden ja mainosalan parhaimmiston.

Yhä monipuolisemmat palvelut ja kiinnostavaa oheisohjelmaa

”Yleisömme koostuu hyvinkin eri ikäisistä musiikin kuulijoista, joten on tärkeää kuunnella heidän toiveitaan ja rakentaa monipuolinen tapahtumakokonaisuus. Yhteistyö ohjelmiston rakentamisessa toimii kumppanimme Iskelmä radion kanssa erinomaisesti. Olemme kehittäneet palvelujamme entisestään myös laajentamalla sekä festivaali- että karavaanarialuetta. Lisäksi festivaalivieraille on tarjolla monipuolista oheisohjelmaa kuten tanssikursseja sekä kaikenlaista puuhaa aina benji-hypystä sinkkukaraokeen”, kertoo HimosLomat Oy:n festivaalien tuottaja Hannu Haljala.

Mökit ja huvilat ovat  jo lähes täysin varattuja, joskin peruutuspaikkoja voi vielä kysellä. Seuraavat vapaat mökit löytyvät Riihivuoren lomakeskuksesta, josta on järjestetty kuljetukset festivaalialueelle. Alueelle odotetaan myös noin 800 karavaanarivaunukuntaa viime vuosien tapaan, joten vaunupaikatkin on syytä varata ajoissa.

Päiväseltään tapahtumassa vieraileville on tarjolla kuljetuksia muun muassa Jyväskylän suunnalta sekä muualta maakunnasta. Lisäksi yli 35 henkilön ryhmät voivat varata Himoksen keskusvaraamosta kätevän kokonaisuuden, joka sisältää festariliput, buffet-lounaan tai -päivällisen sekä edestakaisen linja-autokuljetuksen festivaaleille.

Himos yksi merkittävimpiä viihdetapahtumien näyttämöitä – festivaalikansalle hulppea tarjonta

Jämsässä sijaitseva HimosLomat on suurin majoitus- ja ohjelmapalveluita Keski-Suomen alueella tarjoava yritys. HimosLomien Himos Areena on yksi Suomen merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä ympärivuotisesti. Himoksella juhlitaan vuosittain myös maamme merkittävintä juhannustapahtumaa, The Voice Juhannus -festivaalia. Iskelmä festivaali on mittavan kokoluokan tapahtuma aikuiselle kohderyhmälle. Myös Himokselle siirtynyt hiphop-kansan Pipe Fest on ylittänyt odotukset reilusti.

Jo yli 40 prosenttia HimosLomien liikevaihdosta tulee kesäsesongista. Lisäykset palvelutarjontaan, kuten tuleva täysmittainen golfkenttä, vahvistavat kesäkauden tarjontaa entisestään.

Himoksen suosio suurten musiikkitapahtumien näyttämönä selittyy muun muassa paikan hyvällä maineella, onnistuneilla artistivalinnoilla, majoitusmahdollisuuksien runsaudella ja luonnonkauniilla alueella. Merkittävää on myös Himoksen keskeinen sijainti. Himos sijaitsee lähellä Etelä-Suomen isoja kaupunkeja ja sinne on hyvät kulkuyhteydet muun muassa Jyväskylästä, Tampereelta ja Lahdesta.

ISKELMÄ FESTIVAALI to–la 28. –30.6., Himos, Jämsä. K-18
Suomen iskelmätaivaan kovimmat artistit kolmena päivänä, kolmella lavalla.

Lippumyynti
www.iskelmafestivaali.fi ja Lippupalvelu

Esiintyjät päivittäin
Esiintyjien lista täydentyy, seuraa www.iskelmafestivaali.fi