HIMOKSEN ISKELMÄ FESTIVAALI KUKOISTAA MONIMUOTOISUUDELLAAN

27.02.2013 / Iskelmä Festivaali

Iskelmä festivaalin ohjelmakokonaisuutta voi kuvailla kotimaisen viihdemusiikin läpileikkauksena ilman rajapyykkejä. Himokselle kokoontuu mahtijoukko suomalaisen musiikin kermaa, muun muassa Paula Koivuniemi, Jonne Aaron, Suvi Teräsniska ja Jukka Karjalainen.

Kesäkuun lopussa 27.–29.6. jo viidettä kertaa järjestettävä festivaali tuo kolmen päivän aikana kolmelle lavalle yli 30 viihdetaiteilijaa. Viime vuonna festivaali keräsi 30 000 kävijän ennätysyleisön.

Iskelmämusiikki on muuttunut yhä monimuotoisemmaksi, tätä trendiä myötäilee myös viidennen Iskelmä festivaalin artistikokoonpano. Tapahtumassa ovat edustettuina niin rockin, popin kuin perinteisen iskelmän viihdetaiteilijoita.

Upeita hyppyjä genrestä toiseen – uusia tarinoita tähtimuusikoilta – toivotuimpia huippuartisteja

Tänä kesänä Iskelmä festivaaleille suuntaavien odotukset palkitaan kun lavalle astelevat uutta musiikkia tuottaneet artistikonkarit. Ainutlaatuisesta tulkinnasta vastaavat muun muassa parhaillaan uusia levyjä julkaisevat Jukka Karjalainen, Anssi Kela ja Suvi Teräsniska. Valtavan määrän uusia faneja saaneen Negative-yhtyeen keulahahmon Jonne Aaronin esiintyminen Himoksella on yksi kohokohdista. Artistin persoonalliset tulkinnat, muun muassa huippusuositussa Vain elämää –ohjelmassa ovat poikineet paljon positiivista palautetta ja odotukset keväällä ilmestyvän suomenkielisen sooloalbumin annista ovat korkealla.

Radiohitillään Siskoni ja Iskelmä Gaalan Vuoden Naisartisti –palkoinnolla tunnustusta saanut Laura Närhi on kenties yksi festivaalin odotetummista artisteista. Iskelmä Gaalassa peräti neljällä palkinnolla palkittu Jesse Kaikuranta tulee ilman muuta sykähdyttämään festivaaliväkeä melankolisilla rakkauslauluillaan.

Iskelmäkuningatar Paula Koivuniemi on esiintynyt jokaisessa Himoksella järjestetyssä Iskelmä festivaalissa, ja niin tänäkin kesänä Paula-fanit saavat nauttia hänen karismastaan. Muita laajan ja vankkumattoman kannattajakunnan artisteja ovat muun muassa suomirockin mahtiyhtyeet Eppu Normaali, Popeda ja Yö, sekä perinteisempää iskelmää tarjoavat Hurma, Matti ja Teppo, Neljänsuora, Sinitaivas ja Yölintu. Iskelmä-lavalle astelevat myös festivaalikansan suosikit Irina, Kaija Koo, Juha-Tapio, Jukka Poika, Samuli Putro ja Tuure Kilpeläinen & Kaihon Karavaani.

”Festivaali on alusta pitäen tarjonnut laaja-alaisesti musiikkia eri genreistä. Haluammekin  artistivalinnoillamme tuoda esiin kotimaisen viihdemusiikin monipuolisuutta ja rikkautta”, HimosLomat Oy:n tuottaja Hannu Haljala luonnehtii artistivalintoja.

Kesän uudistus: entistä laajempi festivaalialue

Yksi merkittävimmistä Himoksen tulevan kesän uudistuksista on entisestään laajennettu festivaalialue. Lisäksi Iskelmä festivaaleille tullaan järjestämään maakunnista enemmän bussikuljetuksia, jolloin upeasta festaripäivästä voi nauttia huoletta. Myös karavaanarialuetta on edelleen laajennettu, nyt tilaa on 1000 karavaanarille. Heille on suunnattu myös omaa ohjelmaa keskiviikosta 26.6. alkaen, jolloin Mono –ravintolan etuterassilla karaokea ja Himos Areenalla esiintyy Eini.

Noin puolet HimosLomien liikevaihdosta tulee nykyisin kesäsesongista. Lisäykset palvelutarjontaan vahvistavat kesäkauden tarjontaa entisestään ja tänä kesänä Himoksella on paljon aihetta juhlaan: Esimerkiksi Iskelmä festivaalin aikaan Himoksen uudella täysmittaisella golfkentällä vietetään avajaisia, lisäksi Suomen merkittävin juhannusfestivaali The Voice Juhannus Himosfestival täyttää 15 vuotta ja heinäkuussa uusi festivaali Jysäri tarjoaa kahden päivän ajan aitoa ysärijytkettä.

Himoksen suosio suurten musiikkitapahtumien näyttämönä selittyy muun muassa paikan hyvällä maineella, onnistuneilla artistivalinnoilla, majoitusmahdollisuuksien runsaudella ja luonnonkauniilla alueella. Merkittävää on myös Himoksen keskeinen sijainti Keski-Suomessa. Himos sijaitsee lähellä Etelä-Suomen isoja kaupunkeja ja sinne on hyvät kulkuyhteydet muun muassa Jyväskylästä, Tampereelta ja Lahdesta.

ISKELMÄ FESTIVAALI to–la 27. –29.6., Himos, Jämsä. K-18
Suomen iskelmätaivaan upeimmat artistit kolmena päivänä, kolmella lavalla.

Lippumyynti
www.iskelmafestivaali.fi ja Lippupalvelu

Esiintyjät päivittäin
Esiintyjien lista täydentyy, seuraa www.iskelmafestivaali.fi