VAPPUNA HIMOKSELLA LASKETELLAAN JA GOLFATAAN

24.04.2015 / HimosLomat

Lehdistötiedote 24.04.2015

Ympärivuotinen toimintamalli vahvistuu jatkuvasti

HimosLomat Oy kasvattaa voimakkaasti Himoksen vapaa-ajankeskuksen ympärivuotista palvelutarjontaa ja kesän ohjelmistossa on useita uusia tapahtumia. Luvassa megakonsertteja, yleisötapahtumia sekä neljät suuret musiikkifestivaalit. Vappuna talvikausi kohtaa kesän aktiviteetit: Himoksella on mahdollisuus pelata golfia 30.4. alkaen ja lasketella 1.5. saakka.

Vappuviikonloppuna voi urheiluvarusteiksi valita niin golfmailat kuin lasketteluvälineetkin. Golfkausi käynnistyy vappuaattona Himosvuoren kupeessa risteilevällä kuuden kilometrin pituisella täysmittaisella kentällä samalla kun rinteessä vielä vietetään vappua laskettelun merkeissä.

Kulunut talvikausi oli HimosLomat Oy:n liiketoiminnan kannalta monelta osin edellisen kauden kaltainen. Positiivisen yllätyksen tuotti Himos Areenan kävijämäärä, joka ylsi melkein 40 000  kävijään. Nousua edelliseen kauteen verrattuna oli vajaa 10 prosenttia. Yhtiön teettämän asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan bileviikonloppujen vetovoima perustuu kotimaisiin huippuartisteihin ja Himoksen monipuolisiin harrastus- ja majoitusmahdollisuuksiin. Himos Areenan bileviikonloppuja järjestetään jokaisena viikonvaihteena syksyn alusta aina kevään korvalle.

Majoitusmyynti kasvoi hieman edellisvuoteen verrattuna. Takana on nyt kaksi perättäistä vähälumista talvea, jotka ovat vaikuttaneet jonkun verran majoituskysynnän määrään.

Vilkas tapahtumakesä tuloillaan

Heti kesäsesongin alussa Himos Parkissa järjestetään erilaisia yleisö- ja harrastustapahtumia ja 17. kerran järjestettävää Himos Juhannus –festivaalia juhlitaan 18.–20.6. Suomen merkittävintä juhannusfestaria vietetään jälleen kolmipäiväisenä tapahtumana. Laajaa ohjelmistoa kuvastaa muun muassa Don Huonojen kesän paluukeikka, australialainen elektrobändi Pendulum Dj Set & Verse ja kauden suosituimmat kotimaiset artistit.

Lisäksi Iskelmä festivaalia edeltävänä päivänä 24.6. Himos Parkissa esiintyy Eppu Normaali. Tämä konsertti tulee olemaan erityinen, sillä Eput esiintyvät Himoksella koko illan keikalla. Yhtyeen megakeikan jatkoja vietetään Himos Areenalla, jossa Suomen parhaaksi bilebändiksi tituleerattu Jean S. pistää parastaan.

Yksi kesän odotetuin konsertti Suomessa on varmasti amerikkalaisen maailmanluokan rock-yhtyeen Linkin Parkin esiintyminen Himos Parkissa elokuun 31. päivä.

Tulevan kesäsesongin asiakasmääräksi ennakoidaan noin 160000 kävijää

”Ympärivuotisen palvelun tarjoaminen on meille erityisen tärkeää ja siksi HimosLomat investoi ja satsaa erityisesti kesäkauden toiminnan kasvattamiseen. Merkittävin hanke on Himos Parkin laajennus- ja rakennustyö sekä tapahtumatuotannon jatkuva monipuolistaminen”, sanoo toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju, HimosLomat Oy:stä.

Jämsässä sijaitsevassa vapaa-ajankeskuksessa vierailee vuosittain lähes neljännesmiljoona kävijää. HimosLomat–yhtiöiden liikevaihdosta kesän osuus on arvion mukaan noin 16 miljoonaa euroa.

Viime vuoden festivaalikesän saldo on kaiken kaikkiaan positiivinen. Himos Festival Oy:n tapahtumaorganisaatio järjesti neljä merkittävää festivaalia Himoksella: Himos Juhannus sai 43000 kävijää. Kuudetta kertaa järjestetty Iskelmä festivaali teki yleisöennätyksen 34000 kävijällään. Aurinkoinen Himos tarjosi parastaan myös toista kertaa järjestetyssä Jysärissa ja kaksipäiväinen
festivaali sai ennätykselliset 13000 kävijää. Myös Pipefestillä on oma vankkumaton yleisönsä.

Himos Parkin kolmas rakennusvaihe meneillään

”Jotta Himoksen suosio erikokoisten festivaalien, konserttien ja muiden tapahtumien pitopaikkana
vahvistuu etisestään, olemme edelleen jatkaneet tapahtumapuistomme Himos Parkin rakennus- ja laajennustöitä ja ne jatkuvat tänäkin vuonna kesän kynnykselle saakka”, kertoo Tiina Mäntyharju.

Viime vuonna Himos Parkiin nousi kolmikerroksinen ravintolarakennus Terassi Riemu, josta on esteetön näkymä päälavalle. Rakennus tarjoaa viihtyisät puitteet juhlaan; katetun sisätilan, sohvaryhmiä, 100 vesivessaa ja VIP-terassin. Terassi Riemun 2. kerrokseen mahtuu 1700 asiakasta ja lisäksi ylimmän kerroksen VIP-alueelle 400. Rakennuksen alta on kulku kahdelle festivaalikentälle.

Vahvana valttina sijainti sekä monipuoliset majoitusmahdollisuudet

Himoksen mainio sijainti Keski-Suomessa, hyvät liikenneyhteydet ja merkittävät investoinnit palvelukonseptien kehittämiseen lisäävät ympärivuotisen vapaa-ajankeskuksen kasvupotentiaalia. Himos tarjoaa myös monipuolisen valikoiman majoitusvaihtoehtoja ja asiakkaiden käytössä on useita ravintoloita sekä oheispalveluita. Jo lyhyen kävelymatkan päässä Himos Parkista löytyy noin puolet majoituspaikoista. Lisäksi tapahtumien aikaan melkeinpä Himos Parkin kyljessä on runsaasti tilaa karavaanareille ja telttailijoille. Esimerkiksi Himos Juhannuksen aikaan alueella on 1000 telttailijaa ja pari sataa karavaanaria. Iskemä festivaalin aikaan alueella vierailee 1000 karavaanaria ja muutama sata telttailijaa.

Tänä kesänä Himos-Patalahti Golf ry:n jäseneksi lyömättömän edullisesti

Muun muassa Himoksen täysimittainen golfkenttä on lisännyt merkittävästä alueen palvelutarjontaa sekä lisännyt investointien määrää Himokselle. Luontoarvoja kunnioittava golfkenttä polveilee vaihtelevassa maastossa ja koko golfkylän kokonaispinta-ala on 118 hehtaaria, joista golfkentän väylien osuus on 64 hehtaaria.

Himos-Patalahti Golf ry:n jäsenmäärän uskotaan kaksinkertaistuvan alkavalla kaudella, sillä kausipelioikeuksien myynti on alkanut erinomaisesti. Himos Golfilla on takanaan ensimmäinen kokonainen pelikausi ja kenttä sai paljon kiitosta erityisesti loppukesästä. Positiivista palautetta tuli muun muassa kentän hyvästä kunnosta, vaihtelevaisuudesta ja vaikeusasteista. Golfkentän suosio on lisääntynyt oleellisesti pelaajien keskuudessa. Kauden 2015 Himos-Patalahti Golf Ry:n jäsenmaksu on 55 euroa.

Jo toukokuussa kentällä on paljon tapahtumia, muun muassa Kauden avajaiskilpailu 9.5., Kaveripäivät 16-17.5. ja Äitienpäivän tapahtumassa huomioidaan erityisesti äitejä. Avoimet ovet ovat 17.5., jolloin on mahdollisuus tutustua kentän hienouksiin ja golfin pelaamiseen. Lisäksi tulossa myös Naisten päivän tapahtuma 7.6., jolloin golfiin voi tulla tutustumaan naisystävän seurassa. Myös kilpailutoiminta tulee olemaan vilkkaampaa kuin viime kaudella. Kentällä järjestetään valtakunnallisia kisoja, kuten Senior Aluetour,  Titleist Rio Open –kiertue ja Holiday Club -kiertue.

Suurimmat tapahtumat Himoksella 2015

24.-25.7.

Pipefest

30.7.-1.8.

Neste Oil Rally Finland (Himos EK pe)

31.8.

Linkin Park -konsertti

10.-13.9.

OnniDog -tapahtuma

9.-10.10.

Kultakurkku Karaoke -kilpailu

16.-17.10.

Fanifest lapsiperheiden tapahtuma

Toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju
HimosLomat Oy
tiina.mantyharju@himoslomat.fi
www.himoslomat.fi
www.himosgolf.fi

Vuonna 1989 perustettu perheyhtiö HimosLomat Oy sijaitsee Jämsässä, Himoksen ympärivuotisessa vapaa-ajankeskuksessa. HimosLomat-yhtiöt on alueensa suurin majoitus-, ravintola-, kokous- ja ohjelmapalveluita sekä kiinteistöhuoltopalveluita tarjoava yritys. Yhtiön mökeissä, huviloissa ja hotellissa on yhteensä yli 3500 vuodepaikkaa ja Himos Areena on yksi valtakunnallisesti merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä. Himos Festival Oy järjestää Suomen suosituimpia musiikkifestivaaleja Himoksella sekä Jyväskylässä ja valtakunnallisesta festivaalitoiminnasta vastaa NCD Production Oy. HimosLomat-yhtiöiden liikevaihto edellisenä tilikautena oli 25 miljoonaa euroa ja yhtiöt työllistävät 68 työtekijää ympärivuotisesti. www.himoslomat.fi

Himos Festival Oy tuottaa Himoksella neljä merkittävää festivaalia: Himos Juhannus, Iskelmä festivaali, Jysäri sekä Pipefest. Jyväskylässä järjestettäviin festivaaleihin kuuluvat Suomipop festivaali ja Sataman Yö -tapahtuma.