UUSIA TAPAHTUMIA HIMOKSELLE!

22.02.2018 / HimosLomat

Lehdistötiedote 21.2.2018

Uusia tapahtumia Himokselle!

• Himos Karaoke Festivaali 13.-15.4.
  • Namaste Himos Jooga Festivaali 20.-22.7.

Himoksen alueella tullaan järjestämään tulevana keväänä ja kesänä kaksi uutta festivaalitapahtumaa, kun majoitus-, kokous- ja ohjelmapalveluita tarjoava Himoslomat Oy järjestää sekä Himos Karaoke Festivaalin että Namaste Himos Jooga Festivalin.

Vuoden 2017 tapahtumapaikaksi Evento Awardseissa nimetyllä Himos Parkin alueella on pitkät perinteet tapahtumien ja festivaalien järjestämisessä, sillä alueella toimivat HimosLomat sekä festivaaleihin erikoistunut N.C.D. Production Oy ovat luoneet tapahtumakulttuuria jo yli 20 vuotta. N.C.D. Productionin operoimista festivaaleista jopa kaksi tapahtumaa viettää ensi kesänä tasajuhlavuosia: Himos Juhannus järjestetään 20. kertaa ja Iskelmä Festivaali jo 10. kertaa. Tällä hetkellä kesätapahtumat tuovat vuosittain Himokselle yli 100 000 kävijää.

Himoslomien talvikaudella erilaisia ohjelmapalveluita, majoituspalveluita sekä kokouspalveluita käyttää yli 100 000 henkeä. Himos Areenalla on noin 100 tapahtumaa joka vuosi, niin bilekeikkoja kuin erilaisia kokousryhmiä- ja minimessuja. Muita talvikauden tapahtumia ovat mm. leikkimielinen LumiREINOT-kilpailu sekä aikuisille suunnattu Himo&Erotiikka -tapahtuma.

Himos Karaoke Festivaali

Huhtikuussa 2018 järjestetään ensimmäistä kertaa Himos Karaoke Festivaali, joka tulee olemaan uudenlainen karaoketapahtuma. 13.-15.4. järjestettävällä festivaalilla osallistujat saavat laulaa live-bändin kanssa, mikä on monelle kokeneellekin karaokelaulajalle uusi ja erityislaatuinen kokemus. Karaoke Festivaalilla tulee olemaan useita karaokelaulupisteitä sekä Himos Areenalla wttä sen ympäristössä, missä festivaalilipun lunastaneet pääsevät laulamaan. Liveyhtyeenä toimii kokenut Blaster Band, jonka repertuaarissa on yli 200 karaokesuosikkia.

Karaokefestivaali huipentuu voittajan julkaisemiseen lauantaina 15.4. juuri ennen Reino Nordinin esiintymistä Himos Areenalla. Tärkeintä Karaoke Festivaalilla ei kuitenkaan ole itse kisailu vaan yhdessäolo muiden karaokeharrastajien kanssa.

LISÄTIEDOT: www.himoslomat.fi/karaokefestivaali, sivut avataan 28.2.2018

Namaste Himos Jooga Festivaali

Niin ikään ensimmäistä kertaa järjestettävä Namaste Himos Jooga Festival vietetään Himos Parkissa 20.-22.7.2018. Koko viikonlopun mittaiseen joogatapahtumaan odotetaan satoja joogaharrastajia niin vasta-alkajista kokeneempiin joogaajiin. Festivaalin ohjelmassa on yhteinen aamuretriitti ja jooga, työpajoja sekä mökkeilyä ja luonnosta nauttimista. Lauantaina voi osallistua myös patikointiretkelle Himosvuoren upeissa maisemissa sekä meditoida luonnossa. Festivaalin päätöspäivänä sunnuntaina vietetään yhteinen Kiitollisuuden Jooga.

Namaste Himos Jooga Festivalilla jokainen osallistuja ja harrastaja löytää varmasti mielenkiintoisen lähestymistavan joogaan niin oman harrastamisen kuin työpajojen kautta. Työpajoja on kuusi erilaista, ja tapahtumassa voi kokeilla niin Kundaliini-, Integraali- kuin Äänimaljatyöpajaa. Muita työpajoja ovat Herätä Luovuutesi sekä Luovuutsei, Psoasis – Sielun Lihas.

Jokaisena festivaali-iltana nähdään musiikkiesitys. Perjantaina tapahtumassa kuullaan virolaisen Jagaspace Duon parantavan äänen konsertti gongein ja kristallimaljoin toteuttamana. Lauantai-illan huipentaa Sharanam, joka on yksi Suomen suosituimmista alan yhtyeistä.

Namaste Himos Jooga Festivaalilla on toistakymmentä ohjaajaa, kuten esimerkiksi esim. Magnus ja Riitta Appelberg, Katri Syvärinen, Sari Penttilä sekä Ulla-Maija Rönkä.  Tapahtuman isäntänä toimii Jämsään osittain kotiutunut Harry Uosukainen, jolta idea tapahtuman järjestämiseen tuli. Harry on ollut joogaohjaaja vuodesta 1987 lähtien.

HimosLomat on panostanut festivaaliin jo keväällä oman henkilökunnan voimin ja tapahtuman tunnelmaan virittäydytään joka tiistai-ilta puolentoista tunnin joogalla.

LISÄTIEDOT: www.himoslomat.fi/namastehimos, sivut avataan 1.3.

Uudet festivaalit ovat pieniä verrattuna vuosien saatossa omaan kokoonsa nousseiden Himos Juhannus, Iskelmä, Jysäri sekä Finnhits -festivaalien rinnalla, jotka keräävät tuhansia asiakkaita per tapahtuma – suurimpana Himos Juhannus, jossa vieraili kesällä 2017 37 000 kävijää. Viime kesänä debytoinut Finnhits festivaali keräsi tuoreimpana 5 000 kävijää, ja ikimuistoinen viikonloppu vanhoja kotimaisia hittejä kuunnellen palaa myös tänä vuonna.

Festivaaliasiakkaiden saapumista ja ostokäyttäytymistä tutkitaan ahkerasti asiakastutkimuksilla. Niiden perusteella 95% festivaaliasiakkaita on ulkopaikkakuntalaisia, ja heitä saapuu yhteensä 160 eri paikkakunnalta. Kyselytutkimuksessa kartoitettiin myös vieraiden viihtyvyyttä sekä rahankäyttöä niin tapahtumassa kuin tapahtumakaupungissa. 59% festivaalivieraista ilmoitti käyttävänsä Jämsän keskustassa oleviin palveluihin 51-200€, joista 52% teki ostokset kaupoissa, 16% huoltoasemilla ja 12% ravintoloissa.

LISÄTIEDOT

HimosLomat Oy, Toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju, p. 020 711 9266, tiina.mantyharju@himoslomat.fi
(lomalla 22.2. – 1.3., jona aikana lisätietoa uusista tapahtumista antaa Elina Koivisto, puh. 020 711 9203)

N.C.D. Production Oy, Tuottaja Anniina Havukainen, p. 040 138 3124, anniina@ncdpro.fi

Namaste Himos Jooga Festivaali, Harry Uosukainen, FT, Jooga, personal trainer, vyöhyketerapia, reiki, p. 040 058 0665, terra.aum@gmail.com

Vuonna 1989 perustettu perheyhtiö HimosLomat Oy sijaitsee Jämsässä, Himoksen ympärivuotisessa vapaa-ajan-keskuksessa. HimosLomat-yhtiöt on alueensa suurin majoitus-, ravintola-, kokous- ja ohjelmapalveluita sekä kiinteistön-huoltopalveluita tarjoava yritys. Yhtiön mökeissä, huviloissa ja hotellissa on yhteensä 3400 vuodepaikkaa ja Himos Areena on yksi valtakunnallisesti merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä. HimosLomat-yhtiöiden liikevaihto edellisenä tilikautena oli 25 miljoonaa euroa ja yhtiöt työllistävät 68 työntekijää ympärivuotisesti.