PÄÄSIÄINEN TAITTAA HIMOKSEN UPEASTI SUJUNEEN TALVIKAUDEN

12.04.2011 / HimosLomat

Pääsiäinen taittaa Himoksen upeasti sujuneen, kasvuvoittoisen talvikauden ja tekee tilaa vihreille nurmille ja festivaalikesälle. Pääsiäisen juhlapyhinä Himos Areenan lavalle nousee hieno kattaus Suomen eturivin artisteja. Lumeton kausi, jonka osuus Himoksen liikevaihdosta on jo 40 %, tuo mukanaan festivaaleja ja muita kesätapahtumia joka makuun.
Himoksen talvi sujui vauhdikkaissa merkeissä. Himos Areenan huippuluokan artistit ja Keski-Suomen kiitettävä lumitilanne kokosivat ihmiset vapaa-ajankeskukseen viikosta toiseen, ja myynti on ollut lähes kautta linjan noin 10 % edellisvuotta korkeammalla.

"Pari edellistä lumista talvea ovat tarjonneet mäkiä ja latuja hiihtäjille koko Suomen mitalla, ja ihmiset ovat tulvineet eteläisen Suomen keskuksista läheisimpään" HimosLomien toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju summaa. "Myös kansainvälisten – erityisesti venäläisten – vieraiden määrä on lisääntynyt edelleen. Näistä tunnelmista on mukavaa siirtyä kesäaikaan myös ohjelmatarjontamme suhteen".

Hulppea pääsiäinen tarjoaa monenmoisia herkkuja

Pääsiäisenä Himosvuorella vietetään talven lähestulkoon viimeisiä rinnepäiviä, sillä mäet suljetaan vapun jälkeen toukokuun alussa. Lisäksi Himoksen juhlamenu sisältää HimosAreenan täydeltä huippuartisteja sekä paljon aktiviteetteja joka makuun.

Rockhenkisen pääsiäisen haikailijat kannattaa ohjata Himos Areenan pääsiäispöytään: lavalle nousevat tuolloin Laura Närhi (21.4.), Kotiteollisuus (22.4.), Stella (23.4.) ja Von Hertzen Brothers (24.4.).

Aktiivisen pääsiäisen viettäjille tarjonnassa on muun muassa Himos Safarin järjestämiä mönkijäsafareita, jääuintia ja seikkailuratoja, joiden jälkeen voi rentoutua vaikkapa savusaunassa. Koko perheen viikko-ohjelmassa on paljon mukavaa puuhaa kaiken ikäisille, ja niin perinteikkäät pääsiäisherkut kuin vaihtoehtoisetkin murkinat löytyvät alueen ravintoloista päivittäin.

Kesä kattaa upeimmat festivaalit

Kesän upea tarjonta marssittaa juhlakansan nautittavaksi Iskelmä Festivaalin, rock-kansan The Voice Juhannus HimosFestivaalin, Himokselle siirtyvän ja Pohjoismaiden suurimmaksi hiphop-kulttuurin tapahtumaksi tähtäävän Pipe Festin. Myös heinäkuun lopussa ajettava Neste Oil Ralli näkyy keskuksessa vahvasti:  Himos sijaitsee keskellä kaikki ek-alueita, ja Himos Areenalla vietetään Rally Partyjä kaikkina kisapäivinä 28.-30.7. muun muassa Popedan tahdissa bilettäen.

Kesän 2010 festivaalitapahtumat vetivät keskukseen ennätysmäärin vierailijoita. Esimerkiksi The Voice Juhannus
-festivaaliin osallistui yli 40 000 kävijää, ja myös Iskelmä Festivaali teki oman ennätyksensä 23 000 kävijällään. Himoksen lumettoman ajan liikevaihto muodostaa jo 40 prosenttia koko vuoden liikevaihdosta. Vuonna 2010 Himoksella vieraili kesän aikana 78 000 kävijää.

Himos kasvaa ja kehittyy

Himos elää mittavaa kasvun aikaa. Eteläisen Suomen suurin talviurheilu- ja laskettelukohde on tätä nykyä ympärivuotinen vapaa-ajankeskus, joka  muuntuu lumettomana aikana festivaali- ja lomaparatiisiksi.
Alueelle tehtävät investoinnit lisäävät majoituskapasiteettia, esiintyjäkaarti Himos Areenalla on koko Suomen mittakaavassa huippuluokkaa, ja täysmittaisen, vuonna 2013 avautuvan golfkentän rakentaminen on alkanut. Talvikauden 2010-2011 uutuuksina keskuksessa avautuivat  ravintola MONO pub & pizzeria sekä Hoitola Pikku Spa.

Nyt vuoden verran toiminnassa ollut, Himoksella ja sen vaikutuspiirissä olevien yritysten edustajista koostuva Himos-laatujohtoryhmä on ensimmäisenä vuonnaan keskittynyt erityisesti alueen infrastruktuurin kehittämiseen. Alueen latuverkostoa, patikointireittejä ja jätehuoltoa on kehitetty yhdessä Jämsän kaupungin kanssa. Lisäksi alueelle on luotu yhtenäinen asiakaspalautejärjestelmä, jonka avulla toimintaa voidaan kehittää edelleen.

"Laatujohtoryhmä on alueen kehittämisen kannalta loistava asia. Kehitämme aluetta yhteisten intressien mukaisesti ja teemme aktiivista yhteistyötä viranomaisten ja julkisten tahojen kanssa. Haemme konkreettisia ratkaisuja ja tekoja", johtoryhmän puheenjohtaja Tiina Mäntyharju kertoo.

Lisätiedot: HimosLomat, toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju, tiina.mantyharju@himoslomat.fi, puh. 040 834 6700

www.himoslomat.fi
www.himosareena.fi

Himos on Keski-Suomen Jämsässä sijaitseva ympärivuotinen vapaa-ajankeskus. Vuonna 1989 perustettu HimosLomat Oy on Keski-Suomen suurin majoituspalveluita ja ohjelmapalveluita tarjoava yritys. HimosLomilla on 2 700 vuodepaikkaa yli 370 korkeatasoisessa lomahuoneistossa sekä alueella sijaitsevassa hotellissa. Lisäksi yhtiö vastaa muun muassa HimosAreenan tarjonnasta. HimosLomat Oy:n liikevaihto edellisenä tilikautena oli noin 15 miljoonaa euroa. HimosLomat työllistää 72 koko- ja osa-aikaista paikallista työtekijää. www.himoslomat.fi