HIMOSLOMAT–KONSERNI VAUHDITTAA ALUEEN KASVUA

15.01.2014 / HimosLomat

Himoksen ympärivuotisen toiminnan jatkuva kehittäminen on tuottanut tulosta. Viime vuoden kesäsesonki oli menestyksekäs ja meneillään olevat uudistukset, kuten Himos Parkin kakkosvaiheen laajennus uusine ravintoloineen sekä Himos Resort Oy:n golfkylän rakentaminen tukevat vapaa-ajankeskuksen jatkuvaa kasvua. Himokselle on helppo tulla ja monipuolinen palvelutarjonta houkuttelee lomailijoita.

Vähälumisen talvisesongin alkua valaisivat Himos Areenan suositut bileillat tähtiartisteineen sekä vuoden vaihteessa saapuneet kansainväliset vieraat. HimosLomat–konsernin ennakkovaraustilanne kuluvana talvikautena on viimevuoden kaltainen.

”Laajentuva festivaali- ja tapahtumatoiminta sekä golfkenttä ja sen ympärille kasvava golfkylä täydentävät mainiosti HimosLomat–konsernin palvelukonseptia, tarjoten loma-asumisen ohella laajan määrän ympärivuotisia aktiviteetteja sekä lomailijoille ja kokousasiakkaille”,  luonnehtii HimosLomat Oy:n toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju.

Himos tunnetaan tapahtumistaan ja ympärivuotisista harrastusmahdollisuuksista

Himoksen viime vuotta voidaan kuvailla monella tavalla uudistusten kaudeksi. Laajennettu ja modernisoitu festivaalialue Himos Park otettiin käyttöön, uusi festivaali Jysäri pärähti menestyksekkäästi käyntiin, sekä varsin merkittävä kehityshanke Himoksen uusi golfkenttä vihittiin käyttöön kesäkuussa 2013.

Laajennustyöt jatkuvat. Ensi kesäksi Himos Parkin tapahtumapuistoon avautuu parhaillaan rakenteilla oleva ravintolarakennus Terassi Riemu, jossa on 2500 uutta asiakaspaikkaa. Lisäksi golfväylien ympärille kasvavaan kylään on valmistumassa toukokuussa lisää paritaloja.

Festivaalien ja muiden tapahtumien tuotanto on HimosLomat–konsernille nykyisin huomattava liiketoiminta-alue, johon investoidaan lisää jo lähitulevaisuudessa. Kesäsesongin tapahtumien vaikutus on tärkeä myös alueen muiden yritysten, kuten majoitus- ja ravintolatoimijoiden kaupankäynnille. Viime kesän aikana Himoksella vieraili noin 15 000 kävijää enemmän kuin edellisvuonna, kävijämäärän noustessa 115 000 kävijään.

”Keskeisintä Himoksen tapahtuma- ja festivaalitoiminnan kehittämisessä on juuri laajempien puitteiden rakentaminen. Viime kesänä valmistuneen ensimmäisen vaiheen laajennustyön ja meneillään olevan rakentamisen myötä alue soveltuu megafestivaalien lisäksi eri kokoluokan tilaisuuksien sekä tapahtumien järjestämiseen,” Tiina Mäntyharju kuvailee.

Tytäryhtiö Himos Festival Oy kasvaa myös Himoksen ulkopuolella

Viime kesänä Himos Festival Oy:n tuottama kaupunkifestivaali Suomipop kipusi kävijäennätykseensä. Jyväskylän uudella Lutakonaukion festivaalialueella suosikkiartistien esiintymisistä nautti 15 000 kävijää. Himos Festival otti viime vuonna ensimmäistä kertaa tuotantoonsa myös Jyväskylän perinteisen Sataman Yö –tapahtuman.

Yhtiöllä on nykyisin tuotannossaan kuusi kesäfestivaalia sekä syksyisin perheiden teineille ja lapsille suunnattu Fanifest. Himos Festival osti myös viime vuonna merkittävän osuuden lahtelaisesta Summer Up Oy:stä, joka tunnetaan muun muassa kävijämäärältään Suomen suurimman urbaanin musiikin festivaalin järjestäjänä. Lisäksi yhtiö tekee tiivistä yhteistyötä Tammerfestin kanssa.

Golfin myötä uusia kävijöitä Jämsään

Himos-Patalahti Golf Oy:n täysimittainen kenttä toi jo ensimmäisenä sesonkina mukavasti uusia kävijöitä Himokselle. Kauniissa maisemassa polveileva kenttä on saanut kehuja muun muassa haastavuudestaan ja monimuotoisuudestaan. Himos Resort –golfkylän rakentaminen jatkuu ja tuo myös lisää majoituskapasiteettia vilkkaalle talvisesongille.

Kohokohdat 2013

• Kokouskeskus Koulu avattiin vuoden alussa. Vaativaan makuun remontoitujen tilojen sisustuksessa on säilytetty vanhanajan kansakoulun tunnelma

• Himos Park laajennustöiden ensimmäinen vaihe valmistui

• The Voice Juhannus Himosfestival ja Iskelmä festivaali tekivät uudet kävijäennätykset. Viisitoista vuotta täyttänyt Juhlajuhannus sai peräti 46 000 kävijää ja Iskelmä festivaalin tunnelmasta nautti 32 000 kävijää. Uutukainen Jysäri sai jo ensimmäisenä vuotenaan 8000 kävijää ja varmisti näin paikkansa Himos Festival Oy:n festivaalivalikoimassa. Jo 13. kertaa järjestetty Suomen vetovoimaisin hiphop-festivaali Pipefest soi Himoksella kolmannen kerran