HIMOS FESTIVAL TUOTTAA KESÄN 2014 MUHKEAT TAPAHTUMAT

02.06.2014 / HimosLomat

Kesä alkaa Sataman yöstä

Himos Festival Oy otti viime vuonna tuotantoonsa perinteisen Sataman Yö –tapahtuman. Festivaalia on voimakkaasti uusitettu ja näin ollen Jyväskylän kesä tullaan aloittamaan tasokkaasti ja komeasti. Tapahtuma järjestetään viehättävällä satama-alueella 12.6.–14.6.2014.

Iltaisin festivaaliteltassa esiintyy tuhti joukko suomalaisia kärkiartisteja, muun muassa Cheek, Pariisin Kevät, Yö, Kaija Koo, Juha Tapio. Päivisin Sataman Yö –tapahtuma on koko perheen juhla ja alueelle pääsy on ilmaista. Lauantain päiväohjelmaa täydentää myös Robinin kesäkonsertti. Satama-alueella järjestetään muun muassa Valkosipuli-tapahtuma ja siellä on myös karaokebaari. Hilpeällä rantaraitilla on paljon vipinää ja tunnelmaa. Torimyyjien kirjo, mukavat kahvilat ja erilaiset ruokapisteet sekä iloinen oheisohjelma luovat kaupunkitapahtumalle juuri oikean fiiliksen.

”Viime vuonna otimme Sataman Yön vain kuukasi ennen tapahtumaa tuotantoomme. Nyt meillä on ollut vuosi aikaa tehdä kehitys- ja uudistustyötä. Olen iloinen, että voimme esitellä Jyväskylän kesän tasokkaan ja muhkean aloitustapahtuman”, kertoo Himos Festival Oy:n tuottaja Hannu Haljala.

SATAMAN YÖ, to–la 12.06.–14.06.2014, Jyväskylän satama-alue, ikärajaton tapahtuma
Torstai-ilta 12.06.
Cheek, Jukka Poika, Pariisin kevät
Perjantai-ilta 13.06.
Yö, Kaija Koo, Lauri Tähkä
Lauantaina päivällä 14.06.
Teatteri Eurooppa 4:n lastenteatteri (ilmainen), Robin (kesäkonsertin lipunmyynti alkanut)
Lauantaina illalla 14.06.
J. Karjalainen, Juha Tapio, Tuure Kilpeläinen & Kaihon Karavaani
Lisätietoa Teatteri Eurooppa 4:n esityksestä: www.te4.fi/paavo-piraatti
Lipunmyynti: www.satamanyo.fi ja www.lippupalvelu.fi

Suomen suosituinta juhannusjuhlaa vietetään Himoksella

Maamme suurimman juhannusjuhlan, The Voice Juhannus HimosFestivalin, ennakkolippujen myynti on ollut vilkasta. Tulevana juhannuksena kuudettatoista kertaa järjestettävän festivaalin kävijämäärän ennustetaan olevan suunnilleen samansuuruinen kuin viime vuonna.
Kesällä 2013 Himoksella vietettiin juhlajuhannusta festivaalin täyttäessä 15 vuotta. Kaikkien aikojen yleisöennätys oli 46000 kävijää ja kaksi festivaalipäivää olivat ennakkoon loppuunmyytyjä, kuten myös edellisinä vuosina.

Nuorten aikuisten hyväntuulinen bilettäminen ja yhdessäolo sekä mahtavat yhteislaulusessiot tähtiartistien kanssa ovat keskeinen osa Himoksen  juhannusfestivaaliperinnettä. Odotettu tapahtuma täyttänee tulevana juhannuksena festivaalikansan toiveet. Ohjelma tarjoaa taattua suomalaista rock- ja popmusiikkia, tällä kertaa kansainvälisillä bilebändeillä höystettynä. Uudistuneessa Himos Parkissa juhannusvieraiden käytössä ovat entistä laajemmat palvelut Himoksen kauniissa järvimaisemassa: Festivaalikentän päälle sijoittuvan laajan kolmikerroksisen ja 2000 asiakaspaikkaisen Terassi Riemun virallisia avajaisia juhlitaan juhannusaattona 20.6.  Rakennuksen vihkii käyttöön itse Don Tami ennen ainutlaatuista juhannuskeikkaansa Himoksella.

”Haluamme tuottaa vieraillemme entistä kokonaisvaltaisemman elämyksen ja siksi koemme, että Himos Parkin ja sen palveluiden kehittämisellä on keskeinen osuus viihtyvyyden lisäämisessä”,  Himos Festival Oy:n tuottaja Hannu Haljala sanoo.

THE VOICE JUHANNUS HIMOSFESTIVAL, to–la 19.06.–21.06.2014, Himos Park, Jämsä,
K-18. Esiintyjien lista täydentyy
Torstaina 19.6.
Haloo Helsinki!, Happoradio, Klamydia, Pariisin Kevät, Stam1na, Sini Sabotage
Perjantaina 20.6.
Kaija Koo, Jenni Vartainen, Petri Nygård, Viikate, Stig, Ruudolf, Karri Koira & Musta Barbaari, Cascada (GER), Martti Servo & Napander, Tuomas Kauhanen, Spandex feat. Don Tami
Lauantaina 21.6.
Anna Abreu, Apulanta, Busshunter (Swe), Cheek, Italo Brothers (GER), JVG, Popeda, Sanni
Lipunmyynti: www.himosfestival.com ja www.lippupalvelu.fi

Iskelmä festivaali  – säkenöivää kotimaisen musiikin riemua

Himoksen Iskelmä sytyttää festivaalikansan tulevana kesänä huikealla kotimaisen musiikin ohjelmistollaan. Iskelmä festivaali miksaa jälleen mielenkiintoisella tavalla eri musiikkigenrejä. Ohjelmistossa tunteellista iskelmätulkintaa sekä mehevää poppia ja rockia. Iskelmä festivaaleilla esiintyy yli 30 artistikokoonpanoa. Himoksen Iskelmän ohjelmakokonaisuus pitää sisällään viime vuoden palkituimmat kotimaisen populaarimusiikin kärkinimet.

”Himoksen Iskelmästä on kehkeytynyt kymmenille tuhansille kotimaisen musiikin ystäville aurinkoinen  tapahtuma, joka merkitään tulevan vuoden kalenteriin heti edellisen festarin päätyttyä”, HimosLomat Oy:n toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju kertoo festivaalin suosiosta.

Iskelmä festivaali järjestetään nyt kuudetta kertaa. Festivaalin tunnelmasta nautti viime vuonna ennätykselliset 32 000 kävijää. Vuosi vuodelta kasvaneen tapahtuman ainutlaatuisia tunnusmerkkejä ovat: yli kolmenkymmenen artistin esiintyminen kolmen päivän aikana Himos Parkin kolmella lavalla.

ISKELMÄ FESTIVAALI to–la 26.06.–28.06.2014, Himos Park, Jämsä, K-18
Keskiviikkona 25.6. Himos Areenalla Meiju & Suvas Regal
Torstaina  26.6.
Popeda, Jukka Poika, Suvi Teräsniska, Juha Tapio, Jari Sillanpää, Haloo Helsinki!, Helmenkalastajat, Sinitaivas, Markku Aro
Perjantaina 27.6.
Kaija Koo, Erin, Kolmas Nainen, Jonne Aaron, Neljänsuora, Matti ja Teppo, Tuure Kilpeläinen, Stig & Kullankaivajat, Kake Randelin, Myrskytuuli, Kake Randelin, Jannika B, Pete Parkkonen
Lauantaina 28.6.
Anna Abreu, Yö, Jenni Vartiainen, Paula Koivuniemi, Lauri Tähkä, J. Karjalainen, Jesse Kaikuranta, Antti Railio, Hurma, Martti Servo, Jorma Kääriäinen, Janna, Elias Kaskinen & Päivän Sankarit
Lipunmyynti: www.iskelmafestivaali.fi ja www.lippupalvelu.fi.

Jysäri – laaja ja kimaltava ysärikattaus Himoksella

Heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna Himos hehkuu ysärimusiikin sykkeessä. Silloin Himos Parkissa pärähtää käyntiin Jysäri, Suomen kimaltavin ja neonvärisin festivaali. Parhaisiin ysäribileisiin on tulossa upea joukko kansainvälisiä 1990 -luvun tähtiartisteja sekä muun muassa supersuosittu Scooter.

Tiedossa on erinomainen kattaus nostalgista eurodancea ja -housea. Jysäri festivaali järjestettiin ensimmäisen kerran viime kesänä. Maailmanluokan superartistit vetosivat ja kaksipäiväisen festarin tunnelmasta nautti peräti 8000 kävijää. Tänä kesänä ohjelmisto tarjoaa hulppeasti legendaarista ysärimusiikkia ja Himos Park on entistä laajemaan ysäritapahtuman näyttämö.

JYSÄRI, pe–la 4.–5.7.2014, Himos Park, Jämsä, K-18
Perjantaina 4.7.
Scooter, E-Type, Pandora with live band, Daze, Cappella, Movetron, Bat & Ryyd,
Lauantaina 5.7.
Thomas Anders & Modern Talking Band, Bad Boys Blue, 2Unlimited, Culture Beat by Tania Evans, Solid Base, Captain Jack, Waldo’s People, Spandex, Jysärin DJ:t: Matti Airaksinen, Ice K, Dj Jan Van Baas ja Dj Meke
Lipunmyynti: www.jysari.fi ja www.lippupalvelu.fi

Kaikkien aikojen huikein artistikattaus Jyväskylässä

Heinäkuussa Jyväskylässä nautitaan suomalaisesta popmusiikista todenteolla ja artistilista on kerta kaikkiaan herkullinen. Suomipop festivaali lumoaa jälleen kotimaisen hittimusiikin ystävät tarjoamalla mahtavan ohjelmakokonaisuuden. Suomalainen popmusiikki soi aivan Jyväskylän keskustassa viime vuonna avatulla Lutakonaukion festivaalialueella. Viihtyisä festivaalialue sekä sen ympärille rakennetut palvelut houkuttelevat kaupunkitapahtumaan väkeä ympäri Suomea.

Heinäkuun toisena viikonloppuna Jyväskylän sydämessä järjestettävä Suomipop festivaali toteutetaan jo kuudennen kerran. Viime vuonna 15000 kävijän ennätysyleisön saavuttanut festivaali loppumyyntiin tuolloin ennakkoon sekä perjantain että lauantain osalta. Festivaalin järjestää Himos Festival Oy yhteistyössä Radio Suomipopin kanssa.

”Olemme sangen tyytyväisiä, että voimme tuoda Keski-Suomen kesään ison ja komean ohjelman. Suomipop festivaalissa on aina ollut ainutlaatuinen tunnelma. Halutuimpien artistien hittien kertosäkeistöillä on tuhatpäinen kuoro ja väki joraa iloisesti musiikin mukana.”, kuvailee Himos Festival Oy:n tuottaja Hannu Haljala kaupunkitapahtuman tunnelmaa.

SUOMIPOP FESTIVAALI, to–la 10.07.–12.07.2014, Lutakonaukio, Jyväskylä
Sallittu tapahtuma, ikärajasuositus 12 vuotta. Anniskelualueet K-18.
Torstaina 10.7.
Yö, Happoradio, Jenni Vartiainen, Erin, Stig & Kullankaivajat
Perjantaina 11.07.
Popeda, Kaija Koo, Cheek, Haloo Helsinki!, J. Karjalainen, JVG
Lauantaina 12.07.
Kolmas Nainen, Juha Tapio, Apulanta, Jukka Poika, Eppu Normaali, Lauri Tähkä, Pariisin Kevät
Lipunmyynti: www.suomipopfestivaali.fi ja lippupalvelu.fi

Pipefest kokoaa Suomi-rapin parhaat Himokselle

Jo 14. kertaa järjestettävä Pipefest tuo Suomi-rapin kovimmat nimet Himokselle heinäkuun loppupuolella. Suomen ensimmäisessä ja ohjelmakattaukseltaan laajimmassa hiphop-festivaalissa juhlat jatkuvat kolme päivää ja meininkiä riittää kolmella eri lavalla. Pipefesteillä nähdään kotimaisen rap- ja urbaanin rytmimusiikin kärkikaarti.

PIPEFEST, to–la 24.7.–26.7.2014, Himos Park, Jämsä, K-18. Esiintyjien lista täydentyy
Torstaina 24.7.
Brädi, Elastinen, Ruger Hauer, Solonen & Kosola, Teflon Brothers
Perjantaina 25.7.
Cheek, Gasellit, JVG, Majuri, Mikael Gabriel, R & KK & MB, Spekti, Timo Pieni Huijaus, Tuomas Kauhanen
Lauantaina 26.7.
Asa, Jontte Valosaari, Petri Nygård, Raappana, Sanni, Sini Sabotage, Stig, Timi Lexikon, Uniikki
Lipunmyynti: www.pipefest.fi ja lippupalvelu.fi

Timo Isomäki, Himos Festival Oy:n musiikkitapahtumien promoottori,
puh. 0400 661 412, timo.isomaki@promoter.fi

Hannu Haljala, tuottaja, Himos Festival Oy, puh. 0400 640 610,
hannu.haljala@himoslomat.fi

Tiina Mäntyharju, toimitusjohtaja, HimosLomat Oy, puh. 020 711 9266, tiina.mantyharju@himoslomat.fi

Kuvia  löytyy  tämän  linkin  välityksellä:  arkisto.himoslomat.fi/main.php/v/mediakuvat/

Vuonna 1989 perustettu perheyhtiö HimosLomat Oy on alueensa suurin majoitus-, ravintola-, kokous- ja ohjelmapalveluita sekä kiinteistöhuoltopalveluita tarjoava yritys. Jämsässä sijaitsevan ympärivuotisen vapaa-ajankeskuksen mökeissä, huviloissa ja hotellissa on yhteensä yli 3000 vuodepaikkaa. Himos Areena on yksi valtakunnallisesti merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä ja HimosLomat-konserniin kuuluva Himos Festival Oy järjestää festivaaleja Himoksella ja valtakunnallisesti. Konsernin liikevaihto edellisenä tilikautena oli 24 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 72 työtekijää ympärivuotisesti. www.himoslomat.fi

Himos Festival Oy tuottaa Himoksella neljä merkittävää festivaalia: The Voice Juhannus Himosfestivalin, Iskelmä festivaalin, Jysärin sekä Pipefestin. Lisäksi yhtiö tuottaa Jyväskylässä Suomipop festivaalin ja Sataman Yö –tapahtuman.