HIMOKSEN GOLFKENTÄN VALMIUSASTE JO YLI 50 %

22.09.2011 / HimosLomat

Himoksen matkailu- ja vapaa-ajankeskukseen rakennettavan golfkentän valmistelut etenevät vauhdikkaasti ja kentän valmiusaste on jo yli 50 %.  Maansiirto- ja pohjatyöt on pääosin tehty, ja muotoilut saadaan kokonaisuudessaan valmiiksi syksyn aikana. Täysimittainen pay & play -periaatteella toimiva Himos-Patalahti Golf Oy:n golfkenttä valmistuu kesäksi 2013.  Uusin investointi ovat alueelle nousevat Lapponian paritalot.

”Raivaukset ja pohjatyöt on nyt tehty, ja kentän muotoilut saadaan kokonaisuudessaan valmiiksi syksyn aikana”, kertoo Maarakennus M. Laivola Oy:n vastaava työnjohtaja Elise Järvinen. ”Samanaikaisesti on aloitettu kastelujärjestelmän asentaminen, rakenteiden salaojitukset sekä kentän jyrkimpien rinteiden kylvö rukiilla eroosion kurissa pitämiseksi. Syksyn työlistalla on myös kastelulammen toteuttaminen.”

Keväällä kentän rakennusta jatketaan sadettimien asentamisella, kasvukerrosten levityksellä sekä muilla pinta- ja viimeistelytöillä, joita 65 hehtaarin laajuisella alueella riittää joksikin aikaa.
”Kentän rakentamista ajatellen toivomme pikku hiljaa pohjoisen puolelle kääntyviä tuulia, yöpakkasia ja sään kuivumista sekä toisaalta vähäroutaista talvea ja aikaista ja kuivaa kevättä”, Järvinen sanoo.

Täysimittainen golfkenttä on merkittävä askel Himoksen ympärivuotisen matkailun kehittymiselle. Kenttä tukeutuu valmistuessaan Himoksella jo oleviin palveluihin ja sen odotetaan tuovan merkittävän määrän lisää kävijöitä vuosittain. Lisäksi kentän ympärille tehtävät rakennusinvestoinnit lisäävät majoituskapasiteettia huomattavasti entuudestaan vahvana hiihtosesonkina.

Lapponia mukaan HimosResortin kehitykseen

Himoksen uuden golfkentän reunoille kohoaa lähitulevaisuudessa noin 300 loma-asuntoa. Ensimmäisessä rakennusvaiheessa paikalle nousee muun muassa seitsemän Kontiotuotteen hirsitaloa, joista ensimmäinen on jo harjakorkeudessa. Suomen suurimman hirsirakennusten valmistajan korkealaatuiset, jykevästä Lapin hongasta rakennettavat 99 m2 talot omat muuttovalmiina vuoden 2012 hiihtolomien alkaessa.

HimosResort Oy on sopinut myös Lapponian paritalojen toimittamisesta alueelle. Aivan kentän kupeeseen tulevat Lapponian 65-80 m2 kokoiset paritalohuoneistot tarjoavat tasokkaan majoitusvaihtoehdon ja ne sijaitsevat erinomaisella paikalla golfkentän reunalla.

Alueen kunnallistekniikan ja tiestön rakentaminen on hyvässä vauhdissa ja valmistuu ensimmäisen vaiheen osalta jouluksi 2011. Rakenteilla olevat ensimmäiset loma-asunnot valmistuvat hiihtolomaviikoille 2012.

Alueen tonttien ja loma-asuntojen välittäjinä toimivat HimosResortin lisäksi Kotijoukkue LKV (Helsinki, Seinäjoki, Vaasa), Autiotalot LKV (Hämeenlinna, Riihimäki, Hyvinkää), OP Kiinteistökeskus
(Lahti), Suomen LKV (Keski-Suomi) ja Suomen Vapaa-aikakiinteistöt LKV  (Tampere).

toimitusjohtaja Hannu Mäntyharju, HimosResort Oy ja Himos-Patalahti Golf Oy, puh. 0400 666 902, hannu.mantyharju(at)himosresort.fi, www.himosresort.fi

Himos Resort Oy rakentaa Himoksen matkailu- ja vapaa-ajankeskuksen  sydämeen täysmittaisen golfkentän ympärille valmiita vapaa-ajan  asuntoja ja tarjoaa myös lomatontteja alueelta.

Kesäkuussa 2011 Himos-Patalahti Golf Oy:n  omistuspohja vahvistui nimekkäillä toimijoilla. Silloin Himos Resort Oy, Holiday Club Resorts Oy ja Matkailunkehitys Nordia Oy solmivat sopimuksen, jonka myötä myös Holiday Club ja Matkailunkehitys Nordia tulivat kentän osakkaiksi. Kentän rakennusinvestoinnit tulevat olemaan noin 2,8 M€.