ENTISTÄ SUOSITUMPI HIMOS JATKAA KASVUAAN

17.01.2013 / HimosLomat

Jämsässä sijaitsevan Himoksen vapaa-ajankeskuksen palvelutarjonta laajenee. Kesäkuussa avattava täysimittainen golfkenttä on viimeistelyä vaille valmis. Ennen golfkentän avajaisia vierailijoita hemmotellaan monipuolisella talviohjelmalla, Himos Areenan tapahtumilla sekä kesän huikeilla festivaaleilla. Suomen suurin juhannustapahtuma The Voice Juhannus Himosfestival täyttää tänä vuonna 15 vuotta.

Himos on entistä suositumpi vapaa-ajankeskus. HimosLomat Oy:n tuottamilla kesäfestivaaleilla oli viime vuonna ennätysyleisöt. Kesä toi Himokselle yli 100 000 vierailijaa, kävijämäärän kasvaessa peräti 20 prosenttia edellisestä vuodesta. HimosLomat -konsernin viimeisen tilikauden liikevaihto nousi 17 prosenttia eli edellisen tilikauden 15 miljoonasta eurosta 17,6 miljoonaan euroon. Myös alkutalven kävijämäärät ovat kasvaneet reilusti viime vuoteen verrattuna.

”Joulukuussa kävijämäärämme kasvoi 23 prosenttia ja tammikuun kävijämäärä noussee noin 20 prosenttia. Uskon myös helmikuun olevan erityisen vilkas laajan ohjelmakokonaisuuden siivittämänä”, kertoo toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju HimosLomat Oy:stä.

Perheviikonloppu ja valloittava Robin kuljettaa kohti kevättalven tapahtumia

HimosLomat Oy tarjoaa tänä talvena monipuolista ohjelmaa erityisesti perheille. Perheviikonloppuna 1.–3.2. Himoksella vierailee lasten riemuksi Miina ja Manu -lastenteatteri. Lisäksi ohjelmassa mm. Lasten moottorikelkkakoulu, Peikkometsän seikkailut ja taikamuffinssien leivontaa. Aikuisille Himos Areenan illoissa suositut tähtiartistit Laura Voutilainen ja Jesse Kaikuranta.

Teinipopin ehdoton ykkösnimi Robin astelee ensimmäistä kertaa Himos Areenalle 9.2. Iltapäivällä kello 15.00 alkava keikka on sallittu kaikenikäisille Robin-faneille. Perheille suunnatut aktiviteetit jatkuvat hiihtolomaviikoilla 18.2.–3.3.2013, jolloin runsaasti viihtyisää ohjelmaa.

Pääsiäisenä tarjolla on hulppea viikko-ohjelma ja Himos Areenan valloittavat upeat artistit: Kolmas Nainen, Pariisin Kevät, Paula Koivuniemi ja Elonkerjuu. Rinteillä nautitaan laskettelun riemusta aina vappuun saakka.

Juhlajuhannus avaa festivaalikesän – uusi festivaali Jysäri lataa 90-luvun tunnelmaan

Himoksen kesästä on tullut suuren festivaalien myötä ilmiö. Iskelmämusiikin, rock-kansan ja hiphop-väen lisäksi keskuksen palveluista nauttivat mökkeilijät ja kesämatkailijat. Himoksella soiva Suomen ykkösjuhannusjuhla The Voice Juhannus Himosfestival järjestetään jo 15. kertaa 20.–22.6.2013. Viime vuonna juhannuksen kävijämäärä kohosi 42 000 kävijään. Juhlajuhannuksen nettisivuosto ja lippukauppa avataan maaliskuussa.

Heinäkuun 4.-6. päivä uutuusfestivaali Jysäri tärähtää käyntiin ja tuo lauteille aidot 90-luvun artistihelmet. Himoksella soi tuolloin ysäriystävien mieleenpainuvimmat biisit.

Golfkentän avajaisia vietetään kesäkuun lopussa Iskelmä Festivaalin tahdittamana

Himoksen uuden golfkentän työt ovat sujuneet aikataulun mukaisesti ja kenttä on valmiina pelattavaksi kesäkuun lopussa 2013. Golfkenttä on viimeistelytöitä vaille valmiina eli lyöntipaikat, viheriöt ja väylät olivat vihreinä jo syksyllä 2012, mutta kentän annetaan kasvaa ja vahvistua kesäkuun loppuun asti.

”Tarkoitus on juhlia kentän avajaisia viidennen kerran järjestettävän Iskelmä Festivaalin rytmissä”, kertoo Himos Resort Oy:n toimitusjohtaja Hannu Mäntyharju. ”Kenttä on suunniteltu palvelemaan golffareita aloittelijoista aina huippupelaajiin asti ja se tulee olemaan lähin golfkenttä yli 50 000 ihmiselle”.

Uuden kentän erikoisuus on puolentoista hehtaarin laajuinen vesirange, jonne lyödään kelluvia palloja. Ratkaisuna se on uniikki tavanomaiseen ruohorangeen verrattuna. Kenttä on pay & play -periaatteella kaikkien pelattavissa, mutta kaikilla pelaajilla on oltava kuitenkin green card.

Golfkentän arvioidaan tuovan jo ensimmäisenä kautena Himokselle 20 000 lisäkävijää. Golfhanke onkin merkittävä askel alueen ympärivuotisen matkailun kehittymiselle ja kansainvälistymiselle. Lisäksi kentän ympärille tehtävät rakennusinvestoinnit lisäävät alueen majoituskapasiteettia huomattavasti jo nyt vahvana talvisesonkina.

Kentän yhteyteen nousevan loma-asuntokokonaisuuden ensimmäisen vaiheen 70:stä tontista yli puolet on myyty. Kokonaispinta-alaltaan 118 hehtaarin laajuisen alueen ensimmäisen vaiheen loma-asunnot ovat olleet jo käytössä ja lisää hirsitaloja valmistuu kesäksi. Lisäksi jouluksi valmistuu uusia paritaloja.

Kaikissa Himos Resortin taloissa on lämmitysmuotona energiatehokas maalämpö ja huoneistoissa on varaavat takat. Lisäksi alueella ovat asiakkaan käytössä kaikki huviloiden siivoukseen, hoitoon ja huoltoon liittyvät HimosLomien palvelut, jotka voidaan ottaa käyttöön heti asunnon valmistuttua.

HimosLomat Oy, toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju, puh. 040 8346 700, tiina.mantyharju@himoslomat.fi,

HimosResort Oy, toimitusjohtaja Hannu Mäntyharju, puh. 0400 666 902, hannu.mantyharju@himosresort.fi

Kuvat: http://arkisto.himoslomat.fi/ ja http://www.himosresort.fi/kuvat

Vuonna 1989 perustettu perheyhtiö HimosLomat on alueensa suurin majoitus-, ravintola-, kokous- ja ohjelmapalveluita sekä kiinteistöhuoltopalveluita tarjoava yritys. Jämsässä sijaitsevan ympärivuotisen vapaa-ajankeskuksen mökeissä, huviloissa ja hotellissa on yhteensä lähes 3000 vuodepaikkaa. HimosLomien Himos Areena on yksi valtakunnallisesti merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä ja yhtiön järjestämät kesäfestivaalit kuuluvat Suomen suurimpiin. HimosLomat -konsernin liikevaihto edellisenä tilikautena oli 17,6 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 72 työtekijää ympärivuotisesti. www.himoslomat.fi