THE BASEBALLS JA SCOOTER HIMOKSELLE JUHANNUKSENA

01.03.2010 / Himos Juhannus

The Voice Juhannus Himosfestival kokosi Himokselle viime vuonna 2009 ennätysmäiset 38 000 juhlijaa.Suomen suurin juhannusfestivaali panostaa tulevana kesänä entistä enemmän festarikesän upeimman hengen nostattamiseen.

Kesäkuun 24.-27. päivä järjestettävän The Voice Juhannus Himosfestivalin verkkosivut ovat auenneet ja lipunmyynti alkanut tänään (1.3.2010).

Viime kesänä 2009 festivaaleilla vieraili huikeat 38 000 musiikin ystävää, ja osa festivaalipäivistä myytiin viimeistä paikkaa myöten loppuun. Tulevana kesänä 2010 järjestäjät tavoittelevat paikalle 39 000 musiikin ystävää sekä panostavat entistä laadukkaamman ja upeamman musiikkifestivaalin järjestämiseen.

”Juhannus festivaalimme ikäraja on 18 vuotta. Olemme saaneet paljon hyvää palautetta siitä, ettei paikalla ole alaikäisiä. The Voice Juhannus Himosfestival haluaa tulevanakin kesänä olla nuorten aikuisten viihtyisin juhannusfestivaali, jossa palvelu pelaa ja fiilis on hyvä”, HimosLomien toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju kertoo.

The Voice Juhannusfestivalilla musisoidaan tänäkin vuonna kolmelta lavalta: The Voice lava,  Heräämö lava ja Himos Areena. Ulkomaisten tähtien ohella lavoille nousee popin ja rockin suomalaiset huippunimet. Kotimaasta mukana ovat muun muassa Yö, Popeda, PMMP, Paula Koivuniemi, Ismo Alanko Teho-Osasto, Lauri Tähkä & Elonkerjuu, Jenni Vartiainen, Herra Ylppö & Ihmiset sekä Chisu.

The Voice vahvasti mukana

Kaksitoista vuotta sitten perustettu Juhannus Himosfestival järjestetään tulevana kesänä toista kertaa yhteistyössä The Voice –radio ja TV-kanavan kanssa.

"Tulevana juhannuksena The Voice on enemmän läsnä kuin viime vuonna. Teemme suoraa radiolähetystä useamman tunnin päivässä ja näin palvelemme myös festarikansaa entistä paremmin. Suunnitelmissa on myös saada seuraava Kesähitti-voittaja paikan päälle Himokselle ja taltioinnit hoidetaan perinteiseen tapaan", The Voicen ohjelmajohtaja Jussi Suvanto kertoo.

Viime vuoden upea festaritunnelma on tavoitettavissa muun muassa The Voice TV:stä maaliskuun ensimmäisenä (6.-7.3) viikonloppuna. Silloin The Voice palaa vielä kerran viime kesän juhannushumuun esittämällä kanavallaan muun muassa The Crashin, Apulannan ja Tehosekoittimen livetaltioidut Himosfestival-keikat.

Vaikka lipunmyynti juhannusfestivaaleille on vasta alkanut, Himoksen mökit ovat jo melkein loppuun varattuja. Teltta- ja karavan -alueet ovat aivan festivaalialueen läheisyydessä. Telttapaikka sisältyy festivaalipassin hintaan, eikä sitä tarvitse erikseen varata. Festivaalipasseja ja lippuja voi ostaa The Voice Juhannus Himosfestivaalin www-sivuilta, Lippupalvelusta sekä LippuKaupasta.

HimosLomat on kokenut festivaalien järjestäjä.Muita Himoksen odotettuja festivaaleja ovat muun muassa heinäkuun alussa pidettävä Iskelmä Himos, ensi kesänä ensimmäistä kertaa järjestettävä HimosFolk sekä monen lokakuuta piristävä Lasten festivaali. Lue lisää Himoslomien-verkkosivuilta.

Lisätietoa:

Toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju, HimosLomat Oy
tiina.mantyharju@himoslomat.fi
www.himoslomat.fi
www. himosfestival.com

Promoottori Timo Isomäki, The Voice Juhannus
timo.isomaki@promoter.fi

Ohjelmajohtaja Jussi Suvanto, The Voice
jussi.suvanto@voice.fi
www.voice.fi

Himos on Keski-Suomen Jämsässä sijaitseva kokovuotinen vapaa-ajankeskus. Vuonna 1989 perustettu HimosLomat Oy on Keski-Suomen suurin majoituspalveluita ja ohjelmapalveluita tarjoava yritys. Himoslomilla on 2700 vuodepaikkaa yli 370 korkeatasoisessa lomahuoneistossa.Lisäksi yhtiö vastaa muun muassa HimosAreenan tarjonnasta. HimosLomat Oy:n liikevaihto edellisenä tilikautena oli noin 14 miljoonaa euroa. HimosLomat työllistää 65 pää- ja osa-aikaista paikallista.

SBS Finland Oy on Suomen monipuolisin ja innovatiivisin kaupallinen radiotoimija. SBS Medialla on kaksi valtakunnallista radiokanavaa: The Voice ja Iskelmä sekä Cityradiot: Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä ja Radio Mega. Lisäksi SBS Mediaan kuuluu The Voice TV -kanava. SBS Finland Oy:n liikevaihto vuonna 2009 oli 16 miljoonaa euroa, ja se on radiotoimialan markkinajohtaja. Yrityksen palveluksessa on 120 TV- ja radioalan ammattilaista. SBS Finland Oy on osa ProSiebenSat1. Media AG -konsernia, jolla on TV- ja radiotoimintaa 14 Euroopan maassa. Lisätietoa www.sbs.fi.