SUOSITUIN JUHANNUSJUHLA JÄLLEEN HIMOKSELLA

04.03.2014 / Himos Juhannus

- Uudistuneessa  Himos  Parkissa  upea  juhannusspektaakkeli  19.–21.6.
- Avaran  Terassi  Riemun  avajaisia  vietetään  juhannusvieraiden  seurassa
- Festivaaleilla esiintyvät muun muassa jo nyt vahvistuneet kärkinimet: Haloo Helsinki!, Cheek, JVG, Jenni Vartiainen, Stig, Anna Abreu, Kaija Koo, Pariisin Kevät, Sanni ja Stam1na
- Mukana myös ulkomaisia bilebändejä, kuten Basshunter (SWE), Cascada (GER) ja Italo Brother (ITA)
- Maamme suurimman juhannusjuhlan, The Voice Juhannus HimosFestivalin ennakkolippujen myynti on alkanut

”Tulevana juhannuksena kuudettatoista kertaa järjestettävän festivaalin kävijämäärän ennustetaan olevan suunnilleen samansuuruinen kuin viime vuonna”, sanoo Himos Festival Oy:n tuottaja Hannu Haljala.

Viime vuonna Himoksella vietettiin juhlajuhannusta festivaalin täyttäessä 15 vuotta. Kaikkien aikojen yleisöennätys oli 46000 kävijää ja kaksi  festivaalipäivää oli ennakkoon loppuunmyytyjä, kuten myös edellisinä vuosina. Nuorten aikuisten hyväntuulinen bilettäminen ja yhdessäolo sekä mahtavat yhteislaulusessiot tähtiartistien kanssa ovat keskeinen osa Himoksen  juhannusfestivaaliperinnettä. Odotettu tapahtuma  täyttänee tulevana juhannuksena festivaalikansan toiveet. Ohjelma tarjoaa taattua suomalaista rock-­ ja popmusiikkia, tällä kertaa ulkomaisilla bilebändeillä höystettynä. Uudistuneessa Himos  Parkissa juhannusvieraiden käytössä ovat entistä laajemmat palvelut Himoksen kauniissa järvimaisemassa.

”Haluamme tuottaa vieraillemme entistä kokonaisvaltaisemman elämyksen ja siksi koemme, että festivaalialueen ja sen palveluiden kehittämisellä on keskeinen osuus viihtyvyyden lisäämisessä”, Hannu Haljala sanoo.

Terassi  Riemun  mahtiavajaiset  juhannusfestivaaleilla

Himos Parkin festivaalialueen maansiirto-­, rakennus-­ ja laajennustyö alkoi viime vuonna. Juhannuksena avajaisjuhliaan viettävä Terassi Riemu kruunaa alueen merkittävän uudistustyön.

Terassi Riemu on laaja kolmikerroksinen ravintolarakennus. Festivaalikentän päälle sijoittuvan rakennuksen alta on kulkuyhteys kahden kentän välissä. Toisessa kerroksessa on asiakkaiden käytössä terassi, johon mahtuu noin 1700 henkilöä ja ylimmässä kerroksessa on noin 400 henkilön vip-alue. Terasseilta on hyvä näkyvyys molemmille esiintymislavoille. Lisäksi rakennuksen ensimmäiseen kerrokseen tulee satakunta vesitoilettia.

Himos Parkin uudistustyön lisäksi Himoksen festivaalitoiminnassa on kiinnitetty entistä enemmän huomiota turvallisuuteen ja ympäristövastuuseen. Muun muassa pääsisäänkäyntejä on nyt kaksi, joten sisääntulo festivaalialueelle on nopeampaa ja turvallisempaa. Festivaalin aikana alueella kiertää myös yli 50 siistijää, jotka lajittelevat kierrätysmateriaalit ja jätteet. Lisäksi festivaalin jälkeen paikalliset hyväntekeväisyysyhdistykset hoitavat alueen  loppusiivouksen sekä jätekierrätyksen ja voivat näin kartuttaa varoja omaan toimintaansa varten.

Perinteiseen suomalaiseen juhannuksenviettoon kuuluu tietenkin myös leirintäaluematkailu. Aivan Himos Parkin tuntumassa on leirintäalue, jossa on tilaa noin 1300 teltalle ja 300 asuntovaunulle tai –autolle. Suurin osa huviloista ja mökeistä on varattu jo ennakkoon.

Faktaa Himos Parkista

-­ Himos Parkin investoinnin määrä on noin 2,5 miljoonaa euroa
-­ Himos Park on kooltaan yli 11 000 m2, alueelle mahtuu kerrallaan noin 17 000 asiakasta
-­ Mittava uudistustyö alkoi syksyllä 2013 ja se valmistuu juhannukseksi 2014
-­ Alueelle rakennettu muun muassa kattava IT?järjestelmä ja sähköverkko. Alueella myös oma varasähköntuotanto
-­ Viime vuonna aloitettua Himos Parkin asvaltointi-­ ja laajennustyötä jatketaan tänä vuonna
-­ Himos Park on samassa pihapiirissä Himos Areenan, Kokouskeskus Koulun, Ravintola Liiterin, Ravintola Tuvan ja Pub&Pizzeria Monon kanssa
-­ Himos Parkin  keskelle valmistuu juhannukseksi iso ravintolarakennus Terassi Riemu
-­ Terassi Riemun tilat ovat kätevästi muunneltavissa erilaisten tarpeiden mukaan
- Himos  Parkin alueella on 125 vesitoilettia
-­ Himos Parkin musiikkitapahtumien tekniikan tuottaa Akun tehdas kesällä 2014

The Voice Juhannus Himosfestival to–la 19–21.06.2014, Himos Park, Jämsä, K-18! Suosituin juhannusjuhla jälleen Himoksella!

Ohjelma: To 19.6. Haloo Helsinki!, Happoradio, Klamydia, Pariisin Kevät, Stam1na

Pe 20.6. Stig, Jenni Vartainen, Kaija Koo, Petri Nygård, Viikate, K & R & MB, Cascada (GER), Martti Servo & Napander

La 21.6. Busshunter (Swe), Cheek, Apulanta, Sanni, Popeda, JVG, Italo Brothers (ITA) ja Anna Abreu

Esiintyjien lista täydentyy. Seuraa tilannetta www.himosfestival.com

Facebook: www.facebook.com/himosfestival

Lipunmyynti

The Voice Juhannus HimosFestivalin lipunmyynti alkaa tänään tiistaina 25.2.2014 festivaalin nettisivuilla  www.himosfestival.com ja  Lippupalvelussa  www.lippupalvelu.fi.

Liput

3 päivää 105 euroa

2 päivää (pe-­la) 95 euroa

1 päivä (to, pe tai la) 59 euroa.

Timo Isomäki, promoottori, puh. 0400 661 412, timo.isomaki@promoter.fi

Hannu Haljala, tuottaja, Himos Festival Oy, puh. 0400 640 610, hannu.haljala@himoslomat.fi

Tiina Mäntyharju, toimitusjohtaja, HimosLomat Oy, puh. 020 711 9266, tiina.mantyharju@himoslomat.fi

Kuvia  löytyy  tämän  linkin  välityksellä:  arkisto.himoslomat.fi/main.php/v/mediakuvat/

Vuonna 1989 perustettu perheyhtiö HimosLomat Oy on alueensa suurin majoitus-­, ravintola-­, kokous-­ ja ohjelmapalveluita sekä  kiinteistöhuoltopalveluita tarjoava yritys. Jämsässä sijaitsevan ympärivuotisen vapaa-­ajankeskuksen mökeissä, huviloissa ja hotellissa on yhteensä yli 3000  vuodepaikkaa. Himos Areena on yksi valtakunnallisesti merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä ja HimosLomat-­konserniin kuuluva Himos Festival Oy järjestää festivaaleja Himoksella ja valtakunnallisesti. Konsernin liikevaihto edellisenä tilikautena oli 24 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 72 työtekijää ympärivuotisesti. www.himoslomat.fi

Himos Festival Oy tuottaa Himoksella neljä merkittävää festivaalia: The Voice Juhannus Himosfestivalin, Iskelmä festivaalin, Jysärin sekä Pipefestin. Lisäksi yhtiö tuottaa Jyväskylässä Suomipop festivaalin ja Sataman Yö –tapahtuman. Yhtiöllä on myös enemmistöosakkuus lahtelaisesta Summer Up Oy:stä ja Himos Festival tekee myös tiivistä yhteistyötä Tammerfestin kanssa.