SUOMEN SUOSITUIMMAN JUHANNUSFESTIVAALIN ENNAKKOMYYNTI ON VIIME VUOTTA VAUHDIKKAAMPAA

21.06.2010 / Himos Juhannus

Suomen suurimman juhannusfestivaalin The Voice Juhannus Himosfestivalin ennakkomyynti on ollut vilkasta ja lippuja on myyty tähän mennessä 10 prosenttia enemmän kuin viime vuonna. Lisäksi festivaaleille on tehty nimekkäitä viime hetken kiinnityksiä.

The Voice Juhannus Himosfestivalin ohjelmatarjonta on kasvanut viime hetkellä kiinnitetyillä maan suosituimmilla artisteilla. Maija Vilkkumaa ja koomikko Aku Hirviniemen hahmo Marja Tyrni esiintyvät Himoksella juhannusaattona 25. päivä kesäkuuta.

“Kun suunnittelemme festivaaliemme artistivieraita, valintaa ohjaa yleisön toive. Maija Vilkkumaa oli selkeästi artisti, joka esiintyjäkaartistamme vielä puuttui ja jota yleisömme rakastaa”, festivaalin tuottajana toimivan HimosLomien toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju kertoo.

Ennakkomyynti lupaa hyvää

Himoksen Juhannusfestivaalit järjestetään tänä vuonna 12. kertaa. Pienimuotoisesti liikkeelle lähtenyt festivaali onkin nykyisin Suomen suurin juhannusfestivaali. Viime vuonna Himoksen juhannusfestivaali keräsi paikalle 38 000 musiikin ystävää. Tämän vuoden tavoite on 39 000.

”Taantumasta huolimatta festivaalin ennakkomyynti on ylittänyt odotukset ja viime vuoden ennakkomyynnin. Silti festivaalilippuja on vielä myymättäkin, sillä moni tekee päätöksen osallistumisestaan vasta viime hetkellä muun muassa sääennusteiden perusteella”, Mäntyharju kertoo.

Tämän hetkinen sääennuste lupaa Himokselle kaunista juhannussäätä. Lisäksi festivaalialueelle rakennettu laaja terassi on katettu isolla katoksella, jos sadekuurot  yllättävätkin. Himos Areena muuttuu festivaalin ajan iltaisin yökerhoksi, jossa juhlat voivat jatkoa aamuun saakka.

Juhannus Himosfestival järjestetään nyt toista kertaa yhteistyössä The Voice –radio ja TV-kanavan kanssa. ?Juhannusfestivaaleilta The Voice on viime vuotta enemmän läsnä tehden suoraa radio-ohjelmaa festivaaleilta useita tunteja päivässä.

Tänäkin vuonna Himoksen juhannusfestivaalin teltta- ja karavan-alueet ovat aivan festivaalialueen läheisyydessä. Telttapaikka sisältyy festivaalipassin hintaan, eikä sitä tarvitse erikseen varata. Festivaalipasseja ja lippuja on mahdollisuus vielä ostaa The Voice Juhannus Himosfestivaalin www-sivuilta, Lippupalvelusta sekä LippuKaupasta.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Tiina Mäntyharju,
HimosLomat Oy
tiina.mantyharju@himoslomat.fi
www.himoslomat.fi
www.himosfestival.com

Himos on Keski-Suomen Jämsässä sijaitseva kokovuotinen vapaa-ajankeskus. Vuonna 1989 perustettu HimosLomat Oy on Keski-Suomen suurin majoituspalveluita ja ohjelmapalveluita tarjoava yritys. Himoslomilla on 2700 vuodepaikkaa yli 370 korkeatasoisessa lomahuoneistossa. Lisäksi yhtiö vastaa muun muassa HimosAreenan tarjonnasta. HimosLomat Oy:n liikevaihto edellisenä tilikautena oli noin 14 miljoonaa euroa. HimosLomat työllistää 65 pää- ja osa-aikaista paikallista.