HIMOKSELLA JUHLITAAN SUOMEN SUURIMPIA JUHANNUSBILEITÄ

11.06.2014 / Himos Juhannus

”Juhannuksena suomalainen festivaalikansa haluaa ennen kaikkea nauttia keskikesästä ja huippuartistien virittämästä biletunnelmasta. Parhaat juhannusmuuvit ja valtaisat yhteislaulukertsit kuuluvat Himoksen juhannusperinteisiin”, kuvailee Himos Festival Oy:n tapahtumien promoottori Timo Isomäki.

Himoksen juhannusjuhlissa oli viime vuonna 46000 kävijää ja ennakkolippumyynnin perusteella tänä vuonna arvioidaan samankaltaista kävijämäärää, joten festivaalikentän laajennusosa on tullut tarpeeseen. Suomalaisten artistien rinnalla juhannusjuhlilla kuullaan myös kansainvälisiä bilebändejä.

”Olemme kutsuneet parhaisiin juhannusbileisiin ison joukon kotimaisia tähtiartisteja ja myös uudempia nimiä. Esiintyjälistalle on koottu runsas ja monipuolinen artistikattaus, jotta juhannusväki varmasti viihtyy”, sanoo Isomäki.

Kahden vuoden laajennus- ja rakennustyö huipentuu juhannuksena

Himos Parkin festivaalialueen maansiirto-, rakennus- ja laajennustyö aloitettiin viime vuonna. Juhannuksena korkattava Terassi Riemu kruunaa alueen merkittävän uudistustyön.

Terassi Riemu on laaja kolmikerroksinen rakennus: toisessa kerroksessa on asiakkaiden käytössä ravintolaterassi, johon mahtuu noin 1700 henkilöä ja ylimmässä kerroksessa on noin 400 henkilön vip-alue. Terasseilta on hyvä näkyvyys molemmille esiintymislavoille. Lisäksi rakennuksen ensimmäiseen kerrokseen valmistui satakunta vesitoilettia.

Himos Parkin uudistustyön lisäksi Himoksen festivaalitoiminnassa on kiinnitetty entistä enemmän huomiota turvallisuuteen ja ympäristövastuuseen. Muun muassa pääsisäänkäyntejä on nyt kaksi, joten sisääntulo festivaalialueelle on nopeampaa ja turvallisempaa. Festivaalin aikana alueella kiertää myös yli 50 siistijää, jotka lajittelevat kierrätysmateriaalit ja jätteet.

Ohjelma 19.6.–21.06.2014

To 19.6. Haloo Helsinki!, Sini Sabotabe, Happoradio, Klamydia, Pariisin Kevät, Stam1na, Asa and Band

Pe 20.6. Jenni Vartiainen, Jukka Poika & Sound Explosion Band, Stig, Kaija Koo, Petri Nygård, Viikate, Karri Koira & Musta Barbaari, Cascada (GER), Martti Servo & Napander, Spandex beat. Tami Tamminen, Eläkeläiset, Tuoma Kauhanen

La 21.6. Cheek, Anna Abreu, Busshunter (Swe), Apulanta, Sanni, Popeda, JVG, Italo Brothers (GER), Janna, Justimus, Nopsajalka, Tiisu