HIMOKSELLA JUHANNUKSEN UNELMABÄNDIKATTAUS

28.03.2011 / Himos Juhannus

- Mukana kaikki eturivin kotimaiset esiintyjät
- Lipunmyynti alkaa 28.3. www.himosfestival.com -sivuilla sekä Lippupalvelussa

Aina vahvasti kotimaisuuteen luottanut juhannuksen vakijuhla The Voice Juhannus HimosFestival lataa juhlapöytään jälleen sellaisen lähimusiikki-menun, että takuulla maistuu! Jo 13. kertaa järjestettävä suven karkelo starttaa torstaina 23.6. ja jatkuu juhannuspäivän yöhön saakka. Kolmipäiväinen festivaali on jatkanut kasvuaan vuosi vuodelta. Viime vuonna se keräsi 40 000 vierasta ja perjantai sekä lauantai olivat loppuunmyytyjä.

Torstai 23.6.

Kahdella lavalla nähdään avauspäivänä juuri listaykköseksi tuoreimmalla uutukaisellaan ja omasta makkarastaankin tunnettu Kotiteollisuus, Kalevala-metallia soittava Amorphis, rautalankametallia työstävä Viikate sekä juuri Finnish Metal Awardseissa parhaasta kansitaiteesta palkittu tukanpyörittäjä-rykmentti Mokoma. Illan ohjelmasta vastaa myös stoner rock -yhtye Blake, poprock-hittinikkari Uniklubi, juuri neljännen albuminsa ja ulkomaisen  levytyssopimuksen napannut veljeskolmikko Von Hertzen Brothers sekä juhannustunnelman takuuvarma nostattaja, huumoriryhmä Eläkeläiset.

Perjantai 24.6.

Juhannusaattona lavalla nähdään enemmän naisväriä, kun sinne saadaan yksi viime vuoden kovimmista tulokkaista Laura Närhi, toukokuussa uuden albuminsa julkaiseva Stella, Suomen ykkösrivin r'n'b-artisti Anna Abreu,  rock-vaihteen silmään ottanut Kaija Koo sekä ikinuori aikuinen nainen Paula Koivuniemi. Perjantain ohjelmistoantia on myös "Tämän kylän poikii" -biisillään koko kansan tietoisuuteen ampaisseen Pariisin Kevät -yhtyeen veto,  Cheekin nostattama yleisöhurmos sekä Apulannan yleisön kanssa toteuttama yhteislaulutilaisuus. Ilta ei olisi mitään ilman Klamydian punkrock-annosta! Himoksen ainoa ulkomainen nimi tulee Belgiasta. Milk Ink. on jo Euroopan valloittanut tanssittajaduo, joka on myös haalinut useat alan palkinnot 15 vuoden työstään tanssilattioiden täyttäjänä. Nyt tämä dancelegenda on Suomessa!

Lauantai 25.6.

Juhannuspäivän avaa reggae- ja dancehall-artisti Raappana sekä suomalaisen reggaen nuori veteraani Jukka Poika. Molemmilla artisteilla lavalla taustalla häärii Sound Explosion Band. Himoksella on mahdollisuus kuulla myös  tuoretta, mielenkiintoista tulokasta Arttu Wiskaria, jonka musiikissa kättä paiskaavat Irwin Goodman ja Leevi and the Leavings. Martti Servoa & Napander tuo iskelmämusiikin myös nuoremman polven luo ja Fintelligens kahmii yleisöön muutkin kuin hiphopin paatuneimmat portinvartijat. Tämän hetken puhutuin ja kohutuin esiintyjä Petri Nygård tulee räjäyttämään yleisön äänijänteet, Happoradio tarjoilee hittiputken ja Emma-patsasvuorella palkittu Paleface esittää Helsinki-Shangri-la -albuminsa kantaa ottavia biisejä livenä. Yleisön toive on toteutettu, kun lavalle saadaan ykkösnaisartistimme, myös monella Emmalla palkittu Jenni Vartiainen. Himosfestivalin Juhannuksen kruunaa sen hovibändit Popeda ja , joita ilman juhannus ei olisi juhlittu.

The Voice Juhannus HimosFestivalin lipunmyynti alkaa maanantaina 28.3. festivaalin nettisivuilla ja Lippupalvelussa.

Esiintyjät

Torstai
Blake, Mokoma, Uniklubi, Kotiteollisuus, Viikate, Amorphis, Eläkeläiset, Von Hertzen Brothers

Perjantai
Laura Närhi, Pariisin Kevät, Stella, Cheek, Anna Abreu, Paula Koivuniemi, Kaija Koo, JätkäJätkät, Apulanta, Klamydia, Milk Ink. (BEL)

Lauantai
Raappana & Sound Explosion Band, Arttu Wiskari, Jukka Poika & Sound Explosion Band, Martti Servo & Napander, Petri Nygård, Fintelligens, Popeda, Paleface, Jenni Vartiainen, Happoradio, Yö

Lipunmyynti

Alkaa maanantaina 28.3. The Voice Juhannus HimosFestivalin nettisivuilla www.himosfestival.com ja Lippupalvelussa.

LIPUT (ennakko / portti)
3 päivää 92 € / 99 €
2 päivää 82 € / 89 €
1 päivä 52 € / 59 €