LASTEN FESTIVAALI KUTSUU PERHEET HIMOKSELLE 20.-22.10.

05.10.2011 / Fanifest

Lapsenmieliset dinosaurukset ja vikkelät mini-ihmiset kerääntyvät lokakuun neljäntenä viikonloppuna Himoksen Lasten festivaaleille. Ennusteen mukaan luvassa on seismistä tärinää; tanner vaan tömisee, kun osanottajat kirmaavat tapahtuman ohjelmapisteeltä toiselle. Lasten festivaalin pääesiintyjinä toimivat jurahevin sanansaattaja Hevisaurus sekä Pikku Kakkosen ihanat Mimi&Kuku. Myös aikuiset viihtyvät tapahtumassa.

Valloittavat esiintyjät jäävät mieleen

Pikku Kakkosen ilopillerit Mimi&Kuku vierailevat Lasten festivaalilla perjantaina. Musiikkiteatteriduon kantavana ajatuksena on lapsen oman ajattelun ja mielikuvituksen aktivoiminen, ja lapset pääsevät myös itse osallistumaan esityksen kulkuun. Diskohileet suuntaavat myöhemmin jämsäläisen nuorisobändin Snake Biten keikalle, ja ilta jatkuu diskomusiikilla lasten makuun.

Lasten festivaalin pääesiintyjä, jurahevin rakastettu sanansaattaja Hevisaurus nousee Himos Areenan lavalle lauantaina. Hevisaurus soittaa lapsille suunnattua heavy metallia, josta tosin tykkäävät vähän isommatkin. Molempina päivinä järjestetään myös taiturimainen diabolo-esitys, jota seuraa esityksen saloihin perehdyttävä diabolokoulu.

Peikkometsä houkuttaa raittiiseen syysilmaan

Syksyinen luonto on lokakuussa upeimmillaan, ja siitä pääsee nauttimaan Lasten festivaaleilla monin tavoin. Noin kahden tunnin mittaisessa Peikkometsän seikkailussa leikitään ja hullutellaan ihka oikean peikon johdolla. Leikin lomassa valmistetaan nuotiolla tikkupullat, jotka sitten herkutellaan mehun kera. Peikkometsän vaihtoehtona on Satumaailma, jonne pääsee Taikapolun rastitehtävien avulla.

Tunnelmaa nuotiolla ja yöseikkailuissa

Lasten festivaalin iltanuotiolla voi nauttia hämärästä syysillasta tunnelmallisesti makkaranpaiston, kitaransoiton ja yhteislaulun merkeissä. Ja jos puhtia vauhdikkaan päivän jälkeen vielä riittää, voi lähteä yöseikkailulle Peikkometsään taskulampun valossa. Yli 10-vuotiaille on oma, jännittävä öinen seikkailunsa.

Hauskaa puuhaa jonglöörauksesta nikkarointiin
Ulkoilun, iltaohjelman ja esitysten lisäksi tarjolla on runsaasti muutakin koko perheen puuhaa aina ohjatusta perinneleikkituokiosta piirustuspajaan, linnunpöntön nikkaroinnista postikortin askarteluun, onginnasta poniratsastukseen ja rallisimulaattoriin. Entä miltä kuulostaisi visiitti tyttöjen ja äitien kauneuspisteeseen, jossa tehdään muun muassa hiuslettejä ja kynsihoitoja?

Kaikissa ohjelmissa alle 5-vuotiaiden mukana täytyy olla aikuinen saattaja. Muutokset mahdollisia.

Sujuvat palvelut takaavat rentouttavan viikonlopun

Lapsiperheille tärkeää on sujuvuus. Tapahtuma-alueen ravintoloista saa kohtuuhintaiset herkut niin lasten suihin kuin aikuiseen makuun, ja majoitusvaihtoehdoista löytyy runsaasti valinnan varaa. Mökkimajoitus on edullinen vaihtoehto perheille. Lisäksi Himoksella voi majoittua huvilassa, hotellissa, motellissa tai omalla asuntovaunulla. Lasten festivaalivieraille erikoishinnat.

Lastenfestivaaleille myydään yhden, kahden ja kolmen päivän lippuja sekä edullisia perhelippuja. Koko ohjelma sisältyy lipun hintaan, ja ohjelmapisteisiin voi osallistua useamman kerran. Alle 2-vuotiaat pääsevät festivaalialueelle ilmaiseksi.

Lisätietoja:HimosLomat Oy, toimitusjohtaja Tina Mäntyharju, puh. 040 8346 700, tiina.mantyharju@himoslomat.fiLipun hinnat, tarkat ohjelmatiedot jne: www.lastenfestivaali.com Vuonna 1989 perustettu HimosLomat on alueensa suurin majoitus-, ravintola- ja ohjelmapalveluita sekä kiinteistöhuoltopalveluita tarjoava yritys. Jämsässä sijaitsevan ympärivuotisen vapaa-ajankeskuksen mökeissä, huviloissa ja hotellissa on yhteensä lähes 3000 vuodepaikkaa. HimosLomien Himos Areena on yksi valtakunnallisesti merkittävimmistä viihdetapahtumien näyttämöistä ja yhtiön järjestämät kesäfestivaalit kuuluvat Suomen suurimpiin. Lumettoman kauden osuus yhtiön liikevaihdosta on 40 %. Alueen keskiöön nouseva golfkenttä valmistuu kesällä 2013. HimosLomat -konsernin liikevaihto edellisenä tilikautena oli noin 15 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 72 paikallista työtekijää ympärivuotisesti. www.himoslomat.fi