MAJOITUS 24 ONLINE

Laajennettu Haku

MÖKKIVIIKONLOPPU HIMOKSELLA

26.01.2018 / Blogi

Saimme blogiimme vierailijakirjoittajiksi tällä kertaa Legends Club:in, jotka olivat viime viikonloppuna viettämässä mökkiviikonloppua Himoksella. Lue miten kaveriporukan viikonloppu sujui!

"Legends Club ry on kolmentoista ystävän perustama clubi, jossa harrastetaan säännöllisesti eräretkeilyä, kalastusta ja kotimaan matkailua. Yksi hyvin keskeinen toiminnan muoto on retkien ja seikkailujen valo- ja videokuvaus sekä tarinointi eri sosiaalisen median kanavilla. Yhdentoista toimintavuoden ajalta on koostettu kymmeniä videoita ja tuhansia valokuvia."

Mökkiviikonloppu Himos

Perjantai 19.1.2018

Odotettu avajaisviikonloppu oli käsillä - tästä jäsenistömme oli puhunut jo useiden kuukausien ajan sillä aiempien vuosien kokemuksiimme perustuen tämä jokavuotinen tammikuinen avajaisviikonloppu on viitoittanut tietä aina tulevalle kaudelle. Hyvä fiilis avajaisissa meinaa hyvää fiilistä koko kaudelle! Jäsenistöämme saapui paikalle mm. Kuopiosta, Jyväskylästä, Pieksämäeltä, Espoosta, Kirkkonummelta, Sipoosta ja Vantaalta. Kolme jäsentämme ei päässyt tällä kertaa mukaan, ulkomailla olon ja ikäviin työvuoroihin vedoten. Joka tapauksessa, kymmenen hengen voimin saavuimme Himokselle. Luvassa olisi ikimuistoinen viikonloppu!

Perjantai-illan aikana asetuimme taloksi ja mm. pelailimme, saunoimme, söimme ja kuvailimme - haaveista huolimatta emme ennättäneet saada ilmakuvauskopteria ilmaan ennen pimeän tuloa mistä johtuen kuvauksia suoritettiin ainoastaan maankamaralta käsin. Sääolosuhteet olivat kuvauksellisesti muutenkin haastavahkot, utuisesta ilmantilasta johtuen. Kameroihin tallentui tästä huolimatta joitakin julkaisukelpoisiakin otoksia, ja aikaa seuraavan päivän kuvausten suunnittelulle jäi arvioitua paremmin.

Jo ennen Himokselle saapumista olimme huomanneet että Himos Areenalla esiintyy viikonlopun aikana aika legendaarisia esiintyjiä miltei nostalgisine biiseineen - tästä syystä johtuen olimme ajatelleet, että jonkin sortin iskuryhmät on laitettava areenalle sekä perjantai- että lauantai-iltoina. Perjantai-iltana areenalla piipahti muutama jäsenemme mutta lauantain osalta päätimme suunnata bileareenalle sitten hieman isommalla poppoolla!

Perjantai-illan laskeutuessa yöhön, teimme jo seuraavan päivän aktiviteetteja varten ryhmäjaon - luvassa olisi alppicurlinkia, lumikenkäilyä sekä retkiluistelua. Maittavan yöpalan jälkeen painuimme pehkuihin, ja vaivuimme nopeasti unten maille - ai niin, muutama jäsen olikin vielä areenalla Millenium Weekendin vietossa, mutta päivän käännyttyä lauantaihin, hekin löysivät tiensä takaisin mökille :)

Himos mökki

Lauantai 20.1.2018

Lauantaiaamuun herättiin raikkaassa pikkupakkassäässä, eikä aiemmin viikolla ennustetusta lumisateesta ollut ainakaan toistaiseksi mitään havaintoa. Tämä oli hyvä tieto erityisesti porukkamme kuvausmiehille, jotka haaveilivat muutamien ilmaotosten tallentamisesta ennen päivän aktiviteetteja. Jakauduimme herättyämme kahteen ryhmään, joista toinen lähti testaamaan Ravintola Tuvan buffet-aamiasta toisen ryhmän jäädessä nauttimaan itse valmistetun aamupalan antimista.

Aamupalan jälkeen osa porukastamme valmistautui jo päivän ulkoiluihin, ja osa kävi kuvailemassa mökin lähiympäristössä. Päivän valjettua ilmakuvauskopterikin saatiin taivaalle, ja kauniin kuuran koristelema ympäristö taltioitiin useisiin otoksiin.

mökit Himos

Kello 11:30 kokoonnuimme Himos Centerin aulaan, josta suuntasimme Himos Safarien oppaan johdolla Alppicurling -radalle. Kenelläkään jäsenistämme ei ollut aiempaa kokemusta lajista, mutta hyvin luottavaisin mielin astelimme areenan reunalle kuuntelemaan pelin ohjeistusta.

Muodostimme kaksi joukkuetta, #teamkakau sekä #teamtyhjäheitto. Kymmenen pelatun erän jälkeen tilanne oli hyvin kutkuttavasti TASAN. Peli kuitenkin ratkesi seuraavaan erään, kun #teamtyhjäheitto mursi #teamkakaun henkisesti, ja nakkasi kolmen pisteen komean voiton!

Himos Safarit

Alppicurlingin jälkeen suunnitelmissamme oli ollut yhteinen lounas joka kuitenkin päätettiin jättää väliin edelleen aamupalan jäljiltä täysistä vatsoista johtuen. Niinpä nautimme tässä välissä ainoastaan kevyen välipalan, ja ryhdyimme valmistautumaan päivän seuraaviin aktiviteetteihin.

Lumikenkäilemään lähtenyt ryhmämme suuntasi suoraan länsirinteen huipulle, josta olisi varmasti avautunut upeita näkymiä mikäli sää olisi ollut suotuisampi. Sakean sumun ja valkoisina hohtavien kinosten keskeltä he löysivät reitin kauniisiin metsämaisemiin, jossa taapersivat noin tunnin ajan. Valmiiksi merkityn reitin sijaan he valitsivat suuntansa täysin arvalla, ja muutaman jyrkän nousun ja kasteltujen sukkien jälkeen eteen avautui puhdasta metsämaisemaa. Matkan varrella oli upeita tykkylumipuita, ja lumikenkien alla narskui pakkaslumi. Yksi ryhmän jäsenistä innostui tekemään vielä lumienkelin kesken patikoinnin.

Himos aktiviteetit

Retkiluistelemaan lähtenyt ryhmämme suuntasi innokkaina kohti järvenjäällä sijainnutta luistelurataa, jonka kerrottiin olevan noin kolmen kilometrin pituinen. Tämä tuntui useimmista varsin lyhyeltä reitiltä, mistä johtuen luistelijat päättivät kiertää rataa useamman kerran. Loppujen lopuksi rataa kierrettiin kuusi kertaa, ja kilometrejä kertyi mittariin noin 18. Matkalta tallentui mukavaa videomateriaalia, jota tullaan käyttämään myös myöhemmin Youtube-kanavallamme julkaistavalla Himos-aiheiseille vlogilla. Retkiluistelu oli varsin hauskaa puuhaa!

Päivän aktiviteeteista selvittyämme jatkoimme alkuillan viettoa Pyry 1 & 2 mökillä - osa jäsenistämme lämmitteli saunan lauteilla, ja osa katseli TV:stä omaa tuotantoamme Youtuben kautta. Tämän jälkeen muutamat jäsenistämme suuntasivat läheiseen Mono Pub & Pizzeriaan päivälliselle kun taas loput jatkoivat illanviettoa mökillä pelaten Aliasta ja Stiigaa.

Osa pitsa-päivälliseltä palanneista jäsenistä sai ikuistettua verkkokalvoilleen hienon luontohetken kun ilmeisesti alueelle talvehtimaan jäänyt sarvipöllö lennähteli Himoslaakson yllä. Lauantai-illan päätteeksi suuntasimme koko joukon voimin vielä Himos-Areenalle, jossa esiintyi Millemium Weekendin myötä varsin legendaarisia artisteja. Karistimme päivän mittaan kertyneen kylmyyden tanssilattialle, ja vietimme mukavan illan yhdessä.

Sunnuntai 21.1.2018

Sunnuntaiaamuun heräsimme edellisillan tanssahteluista huolimatta hyvin virkeinä, ja suuntasimme hyväksi toteamaamme Ravintola Tuvan aamiaispöytään. Kellon lähestyessä yhtätoista ryhdyimme pakkaamaan jo kamojamme, sillä tarkoituksenamme oli luovuttaa mökki puolen päivän tienoilla. Mökin tarkastuskierroksen jälkeen nappasimme vielä muutamia valo- ja videokuvia lähiympäristöstä, ja harmittelimme huomattavasti edellispäivästä parantunutta säätilaa. Auringon pilkistellessä sumuverhojen takaa pakkasimme kuitenkin kimpsut & kampsut laukkuihimme, ja suljimme mökin oven viimeisen kerran.

Suurin osa komppaniastamme poistui Himoksen alueelta heti klo 12:00, kun taas muutama jäsen lähti vielä kiertelemään Himoksen alueelle. Huhujen mukaan he kohtasivat rallimestari Mäkisen paikallisessa kahvilassa, mutta tämän huhun todenperäisyydestä emme koskaan saaneet varmuutta :)

Kiitos HimosLomat oikein rattoisasta viikonlopusta!